reklama

Malé Karpaty - Skalnatá, časť 2.

Pridala som do kroku. Nerada by som búrku zažila na otvorenom a strmom priestranstve. Vraciam sa rovnakým chodníkom ako som prišla na Čermákovú lúku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

 Pri rúbanisku vchádzam do lesa, tu sa už cítim bezpečnejšie.

Obrázok blogu

Búrku zrejme odvialo iným smerom, dokonca vyšlo slnko a nado mnou bola modrá obloha.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Od lúky pokračujem zeleným turistickým značením k smerovníku Vápenka. Je to prevažne cestička lesom, miestami s kalužami zo včerajšieho dažďa.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prichádzam k rúbanisku s výhľadom na okolité kopce.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Od smerovníka Zbojnícka uvažujem pokračovať na Veľkú Homolu, na rozhľadňu.

Obrázok blogu

Bolo príjemné stretnúť prvých ľudí na mojej trase, či už cyklistov, alebo peších turistov, ale keď sa trasa začala zahusťovať, tak som vylúčila rozhľadňu a vracala som sa radšej červeným turistickým značením k Zochovej chate.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Smerovník Nad hvezdárňou a za stromami hvezdáreň.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kamenistou lesnou cestou prichádzam na lúku s vlekom a k smerovníku Tisove skaly. Ten názov ma zaujal žiadne skaly navôkol som nevidela, v popredí boli len chaty.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Potom som sa lepšie rozhliadla a nenápadný chodníček smeroval popod vlek do hory, tak som sa tam išla pozrieť. Naozaj tam boli zaujímavé skalné útvary a aj výhľad. Škoda len, že o nich vedia snáď len domáci, žiadne značenie k nim nevedie, alebo sú vidieť až vtedy, keď lístie opadá zo stromov.

Obrázok blogu

Skaly sú z odolných hornín, kremencov, pričom skalné útvary v Malých Karpatoch sú väčšinou vápencového pôvodu. Ich názov nie je odvodený od mena Jozefa Tisu, ale od toho, že na tomto jedinom mieste v Malých Karpatoch rástol tis.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po obhliadke skál sa vraciam k smerovníku Tisove skaly a červeným turistickým značením, popri vodnej nádrži, sa vraciam späť na parkovisko k Zochovej chate.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obe túry v Malých Karpatoch boli zaujímavé, nenáročné a hlavne, že mi aj napriek predpovedi počasia počas nich nezapršalo, asi ma má tam hore niekto rád.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 076
  •  | 
  • Páči sa:  3 535x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu