reklama

Choč časť 2.

Ale nič netrvá večne, tiež som sa musela prichystať na zostup. Koľko výškových metrov som vystúpala, toľko a ešte o 100 metrov viac, ma čaká smerom dolu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Z Veľkého Choča na zostup som si zvolila červené turistické značenie do obce Jasenová. Ešte posledný pohľad späť a obchádzam skalu so spomienkovou tabuľkou na neznámeho Jozefa.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Červené turistické značenie vedie čiastočne zimným chodníkom. Nechýbajú tu ani viacnásobné zaisťovacie reťaze, ani výhľady ponad kosodrevinou.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Časť chodníka vedie po lúke a neskôr schádzam príjemným chodníčkom do mladého smrekového porastu.

Obrázok blogu

A tu sa odkláňam zo zimného chodníka smerom na Jasenovú. Chodník vedie lesom, zatiaľ je to pozvolné klesanie, až k smerovníku Drapáč, kde sa odpája zelené turistické značenie ktoré vedie do Vyšného Kubína, ja sa však naďalej držím červenej značky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vychádzam na lúku, tie sú väčšinou čo sa týka turistického značenia problematické, ale teraz som z nej nabrala správny smer.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Príjemná cestička sa zmenila na menej príjemnú, prudšie klesania a kamenistý terén. Našťastie nebol to dlhý úsek.

Obrázok blogu

Ďalší smerovník, Zábralie odtiaľto by malo byť do dediny 30 minút, ale mne to trvalo skoro raz toľko.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na lúkach nad Jasenovou som konečne videla aj pasúci sa dobytok a pár oviec a kôz. Ale aj seno ktoré sa suší na zimu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Jasenová je dedinka s bohatou históriou. Narodil sa tu predstaviteľ slovenského literárneho realizmu a zakladateľ modernej slovenskej prózy Martin Kukučin. Jeho menom je pomenovaný červeno značený turistický chodník z Jasenovej na Choč, ktorého trasu som vám sprostredkovala. V dedine, je v jeho rodnom dome zriadené múzeum. Pre krátkosť času som však už do dediny nešla, tak mám dôvod do tejto oblasti sa zas niekedy vrátiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu