reklama

Kontrolný deň na Oponickom hrade

Cestou na Hrdovickú som dovidela okrem kostolíka sv. Anny aj na Oponický hrad. Navštívila som ho už viac krát, ale mala som dostatok času aj na jeho návštevu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)
z cesty na Hrdovickú v diaľke kostolík sv. Anny a Oponický hrad
z cesty na Hrdovickú v diaľke kostolík sv. Anny a Oponický hrad 

O hrade a jej histórii som napísala v predchádzajúcich blogoch.

V roku 2015 v blogu:

https://simunekova.blog.sme.sk/c/376834/po-hradoch-15-oponicky-hrad-a-kastiel.html

V roku 2016 v blogu:

https://simunekova.blog.sme.sk/c/475028/oponicky-hrad-oziva-tip-na-vylet.html

Sama som bola zvedavá, ako pokročili práce na obnove Oponického hradu, preto som tento blog aj nazvala „Kontrolný deň na Oponickom hrade“. Nie že by som bola oficiálnou kontrolou, ale ma teší, že vidím rozdiely ktoré tu nastali od roku 2015.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj keď sa v čase mojej návštevy na hrade nepracovalo, boli viditeľné pokroky pri obnove hradu.

Vyberám sa už mne známou cestou od Oponického zámku, povedľa miestneho družstva, zeleným turistickým značením. Cesta je spevnená, vysypaná, po blate či výmoľoch ani stopy. Toto som zaregistrovala ako prvé.

Oponický zámok
Oponický zámok 
spevnená cesta agátovou alejou
spevnená cesta agátovou alejou 

Turistická trasa je zároveň aj náučný chodník, s informačnými tabuľami o faune a flóre v tejto oblasti.

informačné tabule náučného chodníka
informačné tabule náučného chodníka 

Natrafila som cestou aj na takéto upozornenia, neviem či práve táto forma zabrala, ale naozaj som cestou nevidela pohodené žiadne smeti, či papierové vreckovky. Keby to takto bolo všade.

upozornenia cestou
upozornenia cestou 

Lesným chodníkom s miernym prevýšením sa blížim k hradu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
lesná cesta k hradu
lesná cesta k hradu 
Oponický hrad
Oponický hrad 

Hneď z príchodu ma víta panel s názvom „Zapojenie nezamestnaných do obnovy kultúrneho dedičstva“. Ja túto myšlienku schvaľujem, videla som podobné aktivity aj na iných hradoch.

Oponický hrad
Oponický hrad 

Kladky, miešačky, fúriky, všetko pripravené na čulý pracovný ruch. Ale divím sa tomu, že tieto nástroje i keď boli uložené, čisté neboli niekde uzatvorené, pokiaľ sa s nimi momentálne nepracovalo. Na hrade majú už skúsenosti s vandalmi z augusta 2018, tak ma tento stav voľne uloženého náradia dosť prekvapil.

Oponický hrad
Oponický hrad 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Počas mojej prítomnosti okolo hradu prešli dvaja cyklisti a jedno takéto krásne modroočko doviedlo sem so sebou dvoch mladých ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
modroočko
modroočko 

Ešte pár výhľadov do okolia a vraciam sa cestičkou späť do Oponíc.

Výhľady z hradu
Výhľady z hradu 
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu