reklama

V okolí Banskej Štiavnice - časť 3.

Moja trasa vedie kúsok nad Evičkinym jazerom. Čistá voda jazera a tieň stromov ma zlákal k oddychu na jej brehu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Evičkino jazero je jedným z najstarších tajchov, umelých vodných nádrží v okolí Banskej Štiavnice. Nádrž bola vybudovaná ešte v roku 1638 a slúžila ako zásobárňa vody pre Hornú Bieber štôlňu. Jazero leží na okraji obce Štiavnické Bane, dnes slúži na rybolov a letnú rekreáciu.

Evičkino jazero
Evičkino jazero 
Evičkino jazero
Evičkino jazero 

Nad obcou Štiavnické Bane sa vypína Bašta, ktorá bola vybudovaná v rámci protitureckého opevnenia Vindšachty – Štiavnické Bane, chrániaceho miestne bane, v ktorých sa ťažilo zlato a striebro. Dnes je tu múzeum múzeum astronóma Maximiliána Hella.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Bašta
Bašta 

Zo Štiavnických Baní odbočím na užšiu asfaltovú cestu ktorá ma dovedie k ďalšej zastávke, k jazeru Klinger.

Koniec obce Štiavnické Bane
Koniec obce Štiavnické Bane 
chodník k jazeru Klinger
chodník k jazeru Klinger 

Klinger je umelá vodná nádrž ktorá sa nachádza na okraji Banskej Štiavnice a v tejto oblasti patrí k najkrajším banským tajchom. Vznikla ako zdroj vody pre čerpacie stroje banských šácht. V súčasnosti sa využíva rekreačné účely.

Klinger
Klinger 
Klinger
Klinger 
Obrázok blogu

Chodník pokračuje okrajom lesa miestami sú výhľady na mesto a jej dominanty.

chodník okrajom lesa
chodník okrajom lesa 
výhľad na Banskú Štiavnicu v pozadí kalvária
výhľad na Banskú Štiavnicu v pozadí kalvária 
Nový zámok
Nový zámok 

Do mesta schádzam pri Piargskej bráne, ktorá je momentálne v rekonštrukcii.

Piargská brána je jednoposchodová renesančná budova, bola súčasťou opevnenia mesta, upravená barokovo v 18. storočí. Hlavné komunikácie vedúce do mesta boli uzavreté piatimi bránami, ako jediná sa zachovala Piargská.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Piargská brána
Piargská brána 
Piargská brána - veža
Piargská brána - veža 
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu