reklama

Jesenný Kľak

Na hlavnom hrebeni Lúčanskej Malej Fatry je výrazný  skalnatý vrchol, Kľak. Ten rozpoznám medzi všetkými kopcami, volám ho podľa jeho tvaru, nosatý Kľak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Toto miesto častejšie navštevujem, v rôznych ročných obdobiach, a nikdy ma ešte neomrzelo a zrejme ani neomrzí. Mám rada tento kopček, vždy ma niečím prekvapí. Už dvakrát som na Kľaku videla aj vidmo. Prvýkrát to bolo pre mňa také prekvapujúce, nevedela som o čo ide, aký je to jav, okolo môjho tieňa bola akási aura. Veľmi zaujímavý úkaz.

V jesennom období sú častejšie aj hmly, ale aj keď nie je dokonalá viditeľnosť, aj hmla má svoje čaro.

Vychádzam ráno z Fačkovského sedla červeným turistickým značením k smerovníku Staré cesty. Vychádza slnko a svojimi lúčmi osvetľuje oproti Homôľku a lyžiarske stredisko.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Homôľka a lyžiarske stredisko
Homôľka a lyžiarske stredisko 

Na lúke pribudla oplotená obora, ale zvieratá v nej nevidieť.

obora
obora 

Od smerovníka pokračujem žltým turistickým značením na Reváň. Smrekovce sa len začínajú vyfarbovať, ešte nemajú tú tradičnú svietivo žltú farbu.

pohľad späť medzi smrekovcami
pohľad späť medzi smrekovcami 

Vchádzam do lesa a nasledujú serpentíny smerom na Reváň. Chodník pokrýva vrstva popadaného lístia.

chodník na Reváň
chodník na Reváň 

Pohľad ku korunám stromov napovedá, že jeseň sa dostáva už do záverečnej fázy.

koruny stromov
koruny stromov 

Chodníkom sa dostávam k tkz. Zlatej bráne. Popadané stromy cez chodník sú tu už dlhšie, ktosi z recesie napísal na kmeň názov „Zlatá brána“, tá brána je tak pre ľudí nižšieho zrastu, takže sa musím riadne aj zohnúť aby som popod ňu prešla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Zlatá brána
Zlatá brána 

Zanedlho prichádzam k úseku, kde je presmerovanie chodníka priamo cez les hore na lúku. Bol to dobrý nápad, nakoľko ten ďalší úsek serpentín bol veľmi blatistý aj v období sucha. Pár krát sa mi stalo, že smerom dolu som vyobjímala snáď všetky stromy pri chodníku aby som nespadla.

presmerovanie chodníka
presmerovanie chodníka 

Vychádzam na Reváň, v dolinách sa drží inverzia.

Výhľady z Reváňa
Výhľady z Reváňa 
smerovník
smerovník 

Z diaľky vidieť aj môj cieľ, Kľak.

Kľak z Reváňa
Kľak z Reváňa 

 Ďalšie výhľady z Reváňa.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ďalej pokračujem chodníkom cez les, s miernym stúpaním, z Reváňa je to už taká prechádzková trasa pruhovaným lesom.

Chodník pruhovaným lesom
Chodník pruhovaným lesom 
Obrázok blogu

Prichádzam k smerovníku Pod skalou, Kľak je už na dohľad. Ešte je krátky úsek zeleným turistickým značením popri skalách na vrchol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Kľak
Kľak 
chodníkom pod skalami
chodníkom pod skalami 

Tak toto je on, v plnej kráse, Kľak, nadmorská výška 1352 metrov, môj najobľúbenejší kopec. Ako vidieť aj „duch Kľaku“ s krížom je tam, kde má byť. Je to hra tieňov v puklinách ale zaujímavý úkaz. Novovznikajúca puklina na ďalšej skale tieňuje do obrázku akéhosi čiernokňažníka.

Kľak
Kľak 
hra tieňa
hra tieňa 
hra tieňa
hra tieňa 

Vrcholový kríž a výhľady do okolia.

vrcholový kríž
vrcholový kríž 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Keď prichádzajú prvý turisti na vrchol, ja už odchádzam, ešte posledný pohľad so sľubom, že ešte sa sem určite ešte vrátim...

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu