reklama

Myjavský región - časť 1.

Územie s rozptýleným osídlením sa nazývajú rôzne. Sú to štále, rale, či lazy. Medzi pohoriami Biele Karpaty a Malé Karpaty je stovka takýchto osídlení, tu ich volajú kopanice. Centrom tejto oblasti kopaníc je mesto Myjava.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

V meste Myjava neďaleko námestia sa nachádzajú dva kostoly a to Evanjelický a Katolícky.

Evanjelický kostol
Evanjelický kostol 
Katolícky kostol
Katolícky kostol 

Pri Evanjelickom kostole je aj pamätník Milanovi Rastislavovi Štefánikovi, ktorý sa narodil v tomto regióne, v Košariskách.

pamätník M.R. Štefánika
pamätník M.R. Štefánika 
ulice mesta
ulice mesta 
Mestský úrad Myjava
Mestský úrad Myjava 

Z námestia sa ozývala hudba, práve sa konali farmárske trhy. V stánkoch sa predávali farmárske výrobky, medovina a ďalšie dobroty a do nálady vyhrávali heligónkári. Niektorí si s nimi aj zaspievali.

námestie a farmársky trh
námestie a farmársky trh 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Predávala sa tu aj špecialita, Pukanské párance.

Bolo to tradičné jedlo drevorúbačov a uhliarov z Pukanca. Sú to cestoviny ktoré sa robia z dobre vypracovaného cesta. To sa po spracovaní pára a takéto párance sa vhadzujú do vriacej vody, kde sa uvaria. Podávajú sa so zemiakmi a slaninkou alebo s tvarohom posypaným cukrom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O túto špecialitu, párance, bol veľký záujem. Pri tomto stánku bola dlhá rada, ale oplatilo sa, boli naozaj vynikajúce. Ani som netušila, že takto pekne začne môj deň na Myjavsku.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 079
  •  | 
  • Páči sa:  3 555x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu