reklama

Myjavský región - časť 4.

Vo vzdialenosti asi 2 km od mestečka Stará Turá, v okrese Myjava sa nachádza vodná nádrž Dubník I, ktorá je rekreačnou oblasťou. Okrem vodných športov je obľúbenou lokalitou rybárov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
vodná nádrž Dubník I.
vodná nádrž Dubník I. 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
potok Kostolník pretekajúci vodnou nádržou
potok Kostolník pretekajúci vodnou nádržou 

V blízkosti vodnej nádrže Dubník I. sa nachádza bralo, vypínajúce sa zo zalesneného svahu, Štúrova skala.

Veľa som sa o nej nedočítala, preto som sa pýtala miestnych rybárov ako sa dostanem k tejto skale. Ale vedeli o nej menej ako ja, tak som sa spoľahla na intuícii a serpentínovo som vychádzala vyššie a vyššie lesom v okolí vodnej nádrže. Keď sa začali objavovať skaly, vedela som že cieľ už nebude ďaleko. V tomto som sa aj utvrdila, keď som zahliadla z diaľky informačnú tabuľu.

okolitý les
okolitý les 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Štúrova skala nesie meno po známom slovenskom národovcovi, Ľudovítovi Štúrovi. Skala bola v revolučných rokoch 1848-49 miestom tajných stretnutí Ľudovíta Štúra s miestnym evanjelickým farárom J. Trokanom, ktorý štúrovcom pomáhal v ich pronárodných aktivitách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Štúrova skala
Štúrova skala 
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Výhľad z vrcholu Štúrovej skaly nie je, ale skalu využívajú ako cvičný terén horolezci

vrchol Štúrovej skaly
vrchol Štúrovej skaly 
cesta späť jesenným lesom
cesta späť jesenným lesom 
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu