reklama

Hrádok

V pohorí Vtáčnik mám už viaceré trasy pochodené, niektoré aj viac krát. K čomu som sa dlhšie odhodlávala, tak to bol Hrádok nad Bystričianskou dolinou. K činu ma nakopol jeden zaujímavý článok z tejto oblasti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Vulkanické pohorie tvorené andezitom to je pohorie Vtáčnik. A práve 100 metrov vysoká okolo 500 metrov dlhá skalná stena vrchu Hrádok je tvorená touto magmatickou horninou, andezitom.

Neďaleko obce Kamenec pod Vtáčnikom v okrese Prievidza sa nachádzajú dve doliny a to Gepňárova a Bystričianska, medzi týmito dvoma dolinami je ukrytý vrch Hrádok.

Od parkoviska vedie smerom na Hrádok aj náučný chodník, ale keď chceme prísť až ku skalnatému bralu Hrádku, musíme sa držať červeno-modrého značenia.

V smere náučného chodníka prechádzam cez potok, a potom už miernym stúpaním cez jesene vyfarbený les. Machom obrastené balvany oživujú farby jesene.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
mostíkom cez potok
mostíkom cez potok 
cesta lesom
cesta lesom 
Obrázok blogu

Po chvíli opúšťam náučný chodník, ten môj, červeno-modro značený, prechádza rúbaniskom cez malý potôčik.

prechod cez potôčik smerom na Hrádok
prechod cez potôčik smerom na Hrádok 

A toto je on, skalnatý kopec Hrádok, nezdal sa mi taký veľký ako som si predstavovala, ale keď som prechádzala popod skaly tak som zmenila názor.

Hrádok
Hrádok 
Obrázok blogu

Značenie je občas aj slabo viditeľné, ale chodníček je vyšliapaný. Vedie medzi mladými stromčekmi a kríkmi, bezpečne k nástupnej plošine tkz. feraty.

chodník popod Hrádok
chodník popod Hrádok 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
značenie
značenie 

Informačná tabuľa pre horolezcov o jednotlivých trasách.

Obrázok blogu

Hrádok je druhou najväčšou lezeckou oblasťou po Tatrách na Slovensku. Realizujú sa tu aj lezecké kurzy a tiež zrazy horolezcov. Pre lezcov je k dispozícii okolo 70 lezeckých ciest a pre nás nelezcov zabezpečená zostupová trasa rebríkmi a reťazami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Hrádok
Hrádok 
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pomocou rebríkov, reťazí a stúpačiek sa dostávam vyššie, počuť aj hlasy skalolezcov v akcii.

výstup na vrchol
výstup na vrchol 
skalolezci
skalolezci 

Ešte kúsok a som na vrchole brala.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vrchol je zarastený a veľa odvahy nemám na priblíženie sa celkom k okraju skaly. Obdivujem rôzne pokrútené stromy ktoré tu dokážu rásť na takom skalnom podklade.

na vrchole Hrádku
na vrchole Hrádku 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Natiahnuté lano, traverz, 250 metrov dlhé lanové premostenie, musí to byť paráda byť tak vysoko nad stromami.

traverz na Hrádku
traverz na Hrádku 
Obrázok blogu

Keď som sa poprechádzala na skalnom vrchole už ma čakala len cesta späť. Pokračujem červeno-modrým značením ktoré sa napojí na náučný chodník, vraciam sa späť na parkovisko.

cesta lesom
cesta lesom 
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Okolo je krásny sfarbený les, bola to také krátka prechádzka a zastávka na Hrádku, ale do týchto miest sa určite v budúcnosti ešte vrátim, očarili ma.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu