reklama

Buchlov

Dni sú krátke,  kombinácie dažďa a občasných snehových prehánok neprajú turistike. A predsa len sa vyskytol jeden pekný slnečný deň, ktorý som využila na výstup na neďaleký vrch Buchlov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Buchlov je atraktívny skalnatý vrch, ktorý leží v bočnom hrebeni pohoria Vtáčnik, s nadmorskou výškou 1040 metrov. Jej andezitové bralá sú pozostatkom niekdajšej sopečnej činnosti.

Dostať sa na vrchol je viac možností, najkratšia trasa je od Mládežníckeho tábora z Hornoveskej doliny. K tejto chate vedie užšia asfaltová cesta. Odtiaľto vedie zelené turistické značenie k smerovníku Zadná lúka, odkiaľ sa pokračuje žltým turistickým značením na vrchol.

Keď som prehodnotila podmienky na turistickej trase, ktorá vedie lesom s pretekajúcimi potôčikmi, ťažbou a snehovým popraškom, tak som sa rozhodla ísť zvážnicou až po smerovník Zadná lúka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Táto trasa je síce raz taká dlhá ako tá turistická, ale bezpečnejšia.

chatová oblasť
chatová oblasť 
zvážnica
zvážnica 
Obrázok blogu
zasnežený les
zasnežený les 
výhľady cestou
výhľady cestou 
výhľady cestou - Buchlov
výhľady cestou - Buchlov 
krmidlo pre lesnú zver
krmidlo pre lesnú zver 
kamenní mužíci pri ceste
kamenní mužíci pri ceste 
s výhľadom na Buchlov
s výhľadom na Buchlov 

Od smerovníka Zadná lúka pokračujem hustejším lesom a strmším výstupom, po žltom značení smerom ku skalnému vrcholu.

Zadná lúka
Zadná lúka 
chodník žltým turistickým značením
chodník žltým turistickým značením 

Značenie vedie ku skalným bralám Buchlova.

V skalnom komíne sú osadené rebríky vedúce na vrchol. Mohlo by toto miesto byť vybavené aj reťazou, nakoľko je tam kratší úsek, ktorý je dosť problematický a tie rebríky tiež nepôsobia veľmi dôveryhodne, hlavne počas zimy.

skalný komín
skalný komín 
komín s osadenými rebríkmi
komín s osadenými rebríkmi 
smerovník s vrcholovou knihou
smerovník s vrcholovou knihou 

Vrchol Buchlova s osadeným kovovým dvojkrížom.

vrchol s dvojkrížom
vrchol s dvojkrížom 
Obrázok blogu

V zimnom období však po namrznutí je skala dosť šmykľavá, tak som si zvolila radšej na výhľady vedľajší lepšie dostupný vrchol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
výhľady do okolia
výhľady do okolia 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na zostup som si zvolila inú trasu, mimo rebríkov, obišla som vrcholové skaly a napojila som sa znovu na žlto značený turistický chodník.

okolo skál
okolo skál 
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Mojou trasou bolo množstvo stôp drobnej lesnej zvery, jedna srnka preskočila cez cestu, zachytila som ju pri doskoku

Obrázok blogu

Inak to boli len koľaje po lesných mechanizmoch a jedna stopa zrejme tiež turistu smerujúca na vrchol. Tak ma napadlo, že aj ja nechám po sebe stopu, moje vyznanie horám. Bol to krásny zimný deň.

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 076
  •  | 
  • Páči sa:  3 534x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu