reklama

Žarnov

Vianočné sviatky sú za nami, po nich mi dobre padla krátka, nenáročná turistika po neďalekých kopcoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Z dediny Oslany, v okrese Prievidza, vedie žlté turistické značenie na skalnaté bralo Žarnova, ktoré sa nachádza v juhozápadnej časti pohoria Vtáčnik. Na vrchol Žarnova je to z dediny 8,7 kilometra, ale nakoľko viac ako polovica trasy vedie asfaltovanou cestou, ktorá spája jednotlivé usadlosti, tak sa dá túra začať aj v usadlosti Bridove štále.

Týmto som si cestu skrátila o viac ako polovicu hlavne, že som nepohodlný asfalt vylúčila z trasy. Tento nápad zrejme majú viacerí, nakoľko na parkovisku sa už pár aut pri mojom príchode nachádzalo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pohľad na Bridove štále.

Obrázok blogu

Po krátkom úseku, ktorý vedie cez lúku, vchádzam do lesa. Nič nenaznačuje, že je zimné obdobie, skôr to v lese vyzerá na neskorú jeseň. Značenie je výborné, nie je šanca zablúdiť, zeleným machom obrastené kamene oživujú les.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Chodník pozvoľna stúpa, s rastúcou nadmorskou výškou sa kamene v lese menia na väčšie balvany.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pod vrcholom začína hranica prírodnej rezervácie s 5. stupňom ochrany, Buchlov. Do tejto rezervácie patrí aj veľká časť vrcholu Žarnova.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Krátky úsek so strmším výstupom ma doviedol k smerovníku sedlo pod Žarnovom, odtiaľto na bralnatý vrchol je len pár metrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

V okolí už je snehový poprašok, ako keby som prešla po tých pár metroch do iného ročného obdobia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Žarnov s nadmorskou výškou 834 metrov s vrcholovým dreveným dvojkrížom. Výhľady do okolia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obloha sa zaťahuje, začína padať dážď so snehom, je čas na návrat.

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 079
  •  | 
  • Páči sa:  3 555x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu