reklama

Okolie Nitry, okruh Dražovce – Pyramída – Zobor - kostolík sv. Michala časť 1.

V okolí Nitry sa nachádza viac turistických chodníkov s ľahkými výstupmi na juhozápadné vrchy pohoria Tríbeč.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Z dediny Dražovce pri Nitre som sa rozhodla pre modré turistické značenie smerom k liečebnému ústavu sv. Svorada, odkiaľ pokračuje modré turistické značenie až k Pyramíde.

Od smerovníka pri hlavnej ceste, ktorá vedie do Nitry, pokračujem uličkou ktorá vedie nad dedinu pod les.

ulica vedúca nad dedinu
ulica vedúca nad dedinu 

 Pohľad späť na Dražovce, za dedinou vidieť časť priemyselného parku. 

pohľad späť na obec Dražovce
pohľad späť na obec Dražovce 

Pás lesa sa vystrieda s lúkou. Sú tu výhľady na čiastočný môj cieľ, Pyramídu, priemyselný park a taktiež na mesto Nitra,

Aj napriek jasnému dňu nie sú jasné výhľady do diaľky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
chodník k lúkam
chodník k lúkam 
v diaľke Pyramída
v diaľke Pyramída 
priemyselný park neďaleko obce
priemyselný park neďaleko obce 

Mierne stúpajúci lesný chodník ma dovedie k liečebnému ústavu.

lesný chodník
lesný chodník 

Liečebný ústav pod Zoborom je zameraný na tuberkulózne a respiračné choroby, teda na choroby spojené s dýchaním.

špecializovaná nemocnica sv. Svorada
špecializovaná nemocnica sv. Svorada 

Modré značenie ma vedie popri Svoradovom prameni, ktorý je však v tomto zimnom období zamrznutý. Odbočkou od prameňa vľavo by sme sa dostali ku kalvárii a k Svoradovej jaskyni, ale dnes to nebol môj cieľ.

Chodník pokračuje lesom, s miernym prevýšením. So stúpajúcou nadmorskou výškou je chodník zamrznutý a ľadová inovať zdobí stromy a všetko rastlinstvo navôkol.

lesný chodník
lesný chodník 
Obrázok blogu

Trasou je aj jeden altánok a vybudované lavičky.

Obrázok blogu

Dostávam sa k smerovníku Sedlo pod Zoborom, neďaleko už vidieť môj cieľ, Pyramídu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
vysielač Zobor
vysielač Zobor 

Pyramída, nie, nie je to Cheopsová ale Pyramídou sa nazýva rádiový a televízny vysielač Zobor, ktorý je postavený na trávnatej lúčke na predvrchole Zobora. Postavený bol v roku 1993 a je vysoký 64 m. 

Pred vysielačom je Miléniový pamätník valcovitého tvaru, postavený v roku 1896 a je jedným zo siedmich stĺpov, ktoré boli postavené pri príležitosti tisíceho výročia založenia Uhorska. 

Pyramída
Pyramída 

Z okraja lúky sú krásne výhľady na Nitru a okolie, samozrejme keď praje počasie.

výhľady do okolia
výhľady do okolia 
Obrázok blogu
Obrázok blogu

K ďalším objektom patrí horná stanica sedačkovej lanovky ktorá kedysi premávala na Zobor, zostala tu len vrchná stanica.

Obrázok blogu

Pojazdný bufet s občerstvením je otvorený v sezóne. V okolí je ohnisko a tiež sedenia. Nedávno pribudla malá chatka, vhodná na prespanie, s tým, že poplatok za nocľah je dobrovoľný. Vyzbierané prostriedky sa použijú na opravy a údržbu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vychádzka k Pyramíde je vďačnou trasou pre rodiny s deťmi. Trasa sa dá skrátiť začiatkom pri ústave, alebo aj rozšíriť s návštevou jaskyne, alebo vyjsť až na vrchol Zobora.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu