reklama

Okolie Nitry, okruh Dražovce – Pyramída – Zobor - kostolík sv. Michala časť 2.

Od Pyramídy sa vraciam k smerovníku Sedlo pod Zoborom, na jeho vrchol ma povedie červené turistické značenie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Pokračujem lesným chodníkom. Až tesne pred vrcholom je o čosi prudkejšie stúpanie. Na vrchole stojace borovice sú pokrútené a drží sa na nich mrznúca inovať.

chodník na Zobor
chodník na Zobor 
stúpanie k vrcholu
stúpanie k vrcholu 
Obrázok blogu
vrchol Zobora s borovicami
vrchol Zobora s borovicami 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zobor dosahuje nadmorskú výšku 588 metrov. Jej vrchol tvorí prírodná rezervácia Zoborská lesostep. Na jeho južných svahoch sú vysadené vinice. Pod vrcholom je postavený altánok.

vrchol najvyšší bod
vrchol najvyšší bod  

Tabuľa upozorňuje, že v týchto miestach stálo hradisko, ktoré vzniklo v 8. storočí pred našim letopočtom. Ide o najstaršiu pamiatku v oblasti Nitry. Mal dorozumievaciu a obrannú funkciu spolu s hradiskami Žibrica, Veľký Lysec, Veľký Tríbeč a Krnča.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Výhľady do okolia

výhľady, v pozadí atómová elektráreň Mochovce
výhľady, v pozadí atómová elektráreň Mochovce 
Obrázok blogu
pohľad zo Zobora na Pyramídu
pohľad zo Zobora na Pyramídu 

Odtiaľto pôjdem späť zeleným turistickým značením do obce Dražovce s odbočkou ku kostolíku sv. Michala.

turistický smerovník na vrchole
turistický smerovník na vrchole 
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu