reklama

Okolie Nitry, okruh Dražovce – Pyramída – Zobor - kostolík sv. Michala časť 3.

Zelenou značený turistický chodník smerom k obci Dražovce je zo začiatku s prudkým klesaním. V okolí ešte panuje zima, ale s klesajúcou nadmorskou výškou je tej námrazy menej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
ešte zimný chodník
ešte zimný chodník 
Obrázok blogu

Vychádzam na lúky a tu sa už zima úplne stratila, pripomína mi to skorú jar.

cez lúky
cez lúky 
pohľad späť na Pyramídu
pohľad späť na Pyramídu 
Obrázok blogu

Po lúkach je krátka trasa lesom, Na severnej strane sa ešte drží snehový poprašok na južnej je vysadený vinohrad s chatkami.

chodník lesom
chodník lesom 
vinohrady s chatkami
vinohrady s chatkami 

V pozadí chatiek je lesná cesta a prichádzam ňou k smerovníku Barohať, odkiaľ je krátka odbočka ku kostolíku.

Tento kopec s kostolíkom na skalnatom výbežku Tríbečského pohoria, býva často cieľom krátkych výletov rodín s deťmi, ale aj dospelých. Ale teraz bolo návštevníkov naozaj priveľa, tak som si počkala, pokiaľ odídu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Dražovský kostolík patrí medzi najstaršie a najzaujímavejšie románske kostoly na Slovensku. Je zasvätený svätému Michalovi archanjelovi. Postavený bol v polovici 11. storočia.. Predstavuje typ románskeho emporového kostola s jednoloďovým priestorom ukončeným polokruhovou apsidou. V priebehu 11.-17. storočia sa v okolí kostola aj pochovávalo, bolo tu nájdených 55 hrobov.

Pamiatkova obnova sa tu vykonala v rokoch 1993-1999. Kostol sa nepoužíva pravidelne, svätá omša sa tu slúži každoročne 29. septembra v deň sviatku sv. Michala archanjela.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kostol sv. Michala je národnou kultúrnou pamiatkou.

Obrázok blogu

Výhľady do okolia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Asfaltová cesta ma vedie späť do dediny Dražovce.

Obrázok blogu

Návšteva kostolíka sv. Michala je nenáročná prechádzka, vedie k nej zelené turistické značenie z obce Dražovce. V prípade, že si chceme skrátiť cestu, asfaltovanou cestou sa dá vyviesť autom až po smerovník Barohať. Trasa je vhodná aj pre menšie deti.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu