reklama

Uhrovské Podhradie – Rokoš - Uhrovský hrad -Uhrovské Podhradie časť 2.

Od sedla Rokoš ma povedie červené turistické značenie až po smerovník Kňažinové lúky. Je to pekný úsek, s množstvom skalnatých vrcholov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
červeným turistickým značením zo sedla Rokoš
červeným turistickým značením zo sedla Rokoš 
skalnatým vrcholom
skalnatým vrcholom 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Okolo sú krásne zdravé bučiny.

bukový les
bukový les 

Vychádzam na lúku. Doteraz bolo značenie výborné, ale takmer všade sú slabým bodom turistických trás lúky. Nebolo tomu inak ani teraz. Smerovník Kňažinové lúky je umiestnený mimo lúky, medzi stromami.

Kňažinové lúky
Kňažinové lúky 

Odtiaľto pokračujem zeleným turistickým značením cez Uhrovský hrad až do dediny Uhrovské Podhradie.

Kým na jednej strane sú výhľady na skalný masív Zrubiská a tiež na rôzne skalné útvary, na strane druhej, kde ešte pred pár rokmi bolo oplotenie a krásny zdravý les, niet ani oplotenia a ani stromov. Tu by už bolo oplotenie zbytočné, kde už nič nie je.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
turistickým chodníkom
turistickým chodníkom 
skalné útvary
skalné útvary 
Obrázok blogu
výhľad na Zrubiská
výhľad na Zrubiská 
rúbanisko
rúbanisko 

Značky sa mi občas strácajú, nakoľko chodník vedie aj rúbaniskom, ale je už vyhliadka na neďaleký hrad, tak nie je šanca zablúdiť.

Uhrovský hrad
Uhrovský hrad 

Na Uhrovskom hrade som už bola viac krát, popísala som ho aj v nasledovnom blogu: https://simunekova.blog.sme.sk/c/463561/po-hradoch-31-uhrovsky-hrad.html

Je však vidieť, že na hrade sa stále pracuje a zvelaďuje sa.

Uhrovský hrad
Uhrovský hrad 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z hradu je to už len lesná cesta smerom dolu do dediny, k smerovníku Čerešňová, ktorý má pomenovanie zrejme po starom sade s čerešňami.

Obrázok blogu

Celý okruh, aj keď bol náročnejší, sa naozaj oplatilo prejsť hlavne v tomto období, keď na stromoch nie sú listy a z chodníka vidieť aj vzdialenejšie skalné útvary.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z Uhroveského Podhradia na hrad zeleným turistickým značením je vhodným tipom na výlet s deťmi.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 079
  •  | 
  • Páči sa:  3 553x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu