Omšenská Baba

Z kúpeľného mestečka Trenčianske Teplice vedie červeno značený turistický chodník k smerovníku Omšenská Baba sedlo. Táto trasa je súčasťou turistickej magistrály Cesta hrdinov SNP.

Turistický smerovník sa nachádza na začiatku rozsiahleho kúpeľného parku, je križovatkou viacerých značených turistických ako aj náučných chodníkov.

Smerovník Park

Trasa prechádza chodníkom cez park, až k smerovníku Baračka, kde od Parkhotela odbočuje úzkou uličkou smerom do hôr. Chodník vedie ponad chatovú oblasť, neskôr je to lesná cesta, cez bukový a miešaný les, spestrením sú vrcholové skalné útvary.

Parkhotel
Chaty v časti Baračka
lesná cesta
skalné útvary

Prevažne je to terén „vlnovka“ stúpanie a potom zas mierne klesanie. Vo vyšších polohách sa ešte drží snehový poprašok.

K červenému značeniu sa pripájajú značenia náučného chodníka, ako aj žlté turistické značenie aby sa zas po čase odpojili na iný smer.

Vyhliadkový bod pri smerovníku Kamenné vráta.

k vyhliadke Kamenné vráta
vyhliadka

Vyhliadkový bod Sokolovica.

vyhliadka Sokolovica

Trasa vedie vrcholom, neskôr je prudší zostup pomedzi skaly

zostup pomedzi skaly

Z lesa sa vychádza na lúku, na jej okraji náučný chodník odbočuje k ďalšiemu vyhliadkovému bodu, ja však už pokračujem len svojou trasou.

na okraji lúky odbočenie náučnej trasy

Prechod cez lúku späť do lesa je tu našťastie jasný, v lese je ďalšie stúpanie i klesanie chodníka. Prechádzam okolo prístrešku až k smerovníku Sedlo pod Omšenskou babou.

Tu sa pripája aj chodník ktorý vedie z dediny Omšenie, už budem ďalej pokračovať týmto žlto bielym značením.

prechod cez lúku
prístrešok v lese

Červené turistické značenie obchádza vrchol, chodník miestnym značením stúpa až k označeniu prírodnej rezervácie Omšenská Baba a ďalej pokračuje k vyhliadke Bartošovica. Pokiaľ sa však chceme dostať na vrchol, tak od tejto značky pokračujeme neznačeným chodníkom vľavo hore.

značenie prírodnej rezervácie
chodníkom na vrchol

Omšenská Baba s nadmorskou výškou 669 metrov, je strmý skalnatý vrch nad obcou Omšenie, ktorá leží neďaleko mestečka Trenčianske Teplice. Vrch Omšenská Baba bol vyhlásený v roku 1967 za národnú prírodnú rezerváciu s najvyšším 5. stupňom ochrany.

Je jednou z dominánt Strážovských vrchov. Jeho lesostepi sú domovom množstva vzácnych druhov rastlín a živočíchov.

Na samotnom vrchole sa nachádza drevený dvojkríž venovaný v roku 1993 vzniku samostatného Slovenska. Z vrcholu sú pekné vyhliadky do okolia.

vrcholový dvojkríž
výhľady do okolia

Okolie Trenčianskych Teplíc je husto popretkávané značenými chodníkmi, táto oblasť je ešte pre mňa neznáma, ale rada sa v budúcnosti do tohto kraja vrátim.

Irena Šimuneková

• Počet článkov:  1 076
  • Páči sa:  3 535x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené