reklama

Žarnov

Žarnov môže mať viac významov, môže byť pomenovaním mlynského kameňa, nárečovo zariadenia na čerpanie vody, ale tento krát to bude vrch Žarnov. Neviem pôvod jeho názvu, nemá žiadnu podobu s vyššie vymenovanými.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Najkratší výstup na vrch Žarnov je z časti dediny Oslany, z Bridových štálov. Žlté turistické značenie na vrchol vedie z dediny Oslany, ale trasa chodníka vedie až k Bridovým štálom asfaltovou cestou, čo nie je veľmi príjemné.

Z príchodu ma privítal miestny tulák, musela som ho odohnať aby nepokračoval so mnou do lesa.

miestny tulák
miestny tulák 

Chodník vedie z usadlosti cez lúku k lesu, predo mnou vrcholec Žarnova, za mnou Bridove štále.

Skalnatý vrchol Žarnova
Skalnatý vrchol Žarnova 
Bridove štále
Bridove štále 

Je to rovnomerné stúpanie lesným chodníkom, vo vyššej nadmorskej výške je les spestrený kameňmi, ktoré sú obrastené machom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
chodník lesom
chodník lesom 
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prichádzam k hranici prírodnej rezervácie oblasti Buchlov. Konečne vytúžená rovinka, aj keď na krátkom úseku a výhľad na bralnatý vrchol.

na hranici prírodnej rezervácie Buchlov
na hranici prírodnej rezervácie Buchlov 

Pri priblížení som zaznamenala na vrchole osobu, ale do povinnej výbavy dnešných dní patrí aj rúška a rukavice, tak to nebude až taký problém, celou trasou som nikoho nestretla. Vlastne už ani na tom vrchole, pokiaľ som tam prišla, nik tam už nebol a mala som ho sama pre seba.

Bralnatý vrchol Žarnova
Bralnatý vrchol Žarnova 

Ešte ma čaká krátky úsek stúpania pri výstupe na vrchol.

stúpanie na vrchol
stúpanie na vrchol 

Bralnatý vrchol Žarnova patrí k sopečnému pohoriu Vtáčnik. Nachádza sa v nadmorskej výške 840 metrov. Vrcholové andezitové bralo na južnej strane prudko klesá skalnatým zrázom. Nachádza sa tu vrcholový kríž. Z vrcholu sú výhľady do Hornonitrianskej kotliny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
vrcholové bralá
vrcholové bralá 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
vrcholový kríž
vrcholový kríž 
výhľady z vrcholu
výhľady z vrcholu 
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zo sedla pod Žarnovom žlté turistické značenie vedie na Vrch Buchlov, cez Sladné skaly čo je ďalšou možnosťou pokračovania túry.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu