reklama

Klátova Nová Ves - Turisticko-náučný chodník časť 2.

Vraciam sa na lesnú cestu, predpokladám že práve táto je trasou náučného chodníka. Altánok je postavený nad cestou strmo hore.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
altánok na trase náučného chodníka
altánok na trase náučného chodníka 

Horšie je, keď sa križujú cesty, ktorých je tu aj kvôli ťažbe veľa a nie je vôbec jasné ktorou stranou sa vydať. Keď som videla, že tá mnou zvolená cesta sa uberá iným smerom ako na mapke, zas som sa vracala na križovatku ciest, pokiaľ som nenašla tú správnu.

križovatky ciest
križovatky ciest 

Týmto spôsobom som prišla k ďalšiemu altánku a neskôr k miestu kde kedysi bolo hradisko Šiance ako ma informoval panel pri ceste.

altánok
altánok 
cestou k hradisku
cestou k hradisku 

Hradisko Šiance vybudované v praveku ľuďmi lužickej kultúry v stzarej dobe železnej niekedy v období 700-400 p.n.l na výšinej polohe Šiance 460 metrov nad morom. V pohorí Tríbeč nad obcou Klátova Nová Ves.. Ide o rozsiahle hradisko s rozlohou 9,35 ha. Našla sa tu keramika neskorej doby bronzovej 1000-700 p.n.l. ako aj material z 9-10. storočia, ktorý dokazuje neskoršie slovanské osídlenie hradiska.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
miesto kde v minulosti stálo hradisko Šiace
miesto kde v minulosti stálo hradisko Šiace 
Obrázok blogu

Po mnohých peripetiách sa dostávam na tú správnu cestu, ktorá vedie popri Hradskom potoku.

cesta popri potoku
cesta popri potoku 
Hradiský potok
Hradiský potok 

Smerujem k salašu Cibajky, okolo cesty sú mohutné staré duby. Salaš Cibajky je agroturistické zariadenie kde sa chovajú ovce a ošípané. Je tu zriadená predajňa vlastných výrobkov z mäsa a ovčieho mlieka.

mohutné duby na Cibajkách
mohutné duby na Cibajkách 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
agrofarma
agrofarma 

Odtiaľto už pokračujem do dediny prezrieť historické a sakrálne budovy. V dedine už nie je kde zablúdiť, ale aj tak je škoda, že trasa náučného chodníka nie je vyznačená, mohla by to byť príjemná prechádzková trasa bez zbytočného zachádzania, či blúdenia. Alebo práve preto nie je značená nech Tríbeč nezostáva dlžný svojmu menu?

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu