reklama

Sebechleby - Stará Hora

Na upätí Štiavnických vrchov sa nachádza obec Sebechleby. Miestna časť, Stará Hora, je vzdialená od obce cca 3 km.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Stará Hora je pamiatkovou rezerváciou ľudovej architektúry. Je to vinohradnícka osada, kde boli vinné pivnice kopané ručne do tufového podložia a chyžky postavené nad nimi. Viac krát do roka sa tu organizujú rôzne udalosti a festivaly hlavne spojené s vínom a s vinobraním.

Je tu okolo 140 pivníc ktoré sa kopali okolo 16. storočia.. Víno sa tu pestovalo už 13 storočí. V poslednom období sa objekty využívajú na rekreačné účely a agroturistiku.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Malá baroková kaplnka zasvätená sv. Urbanovi, patrónovi vinohradníkov, bola postavená v roku 1732.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Nakoľko nie je sezóna vína a v týždni je tu minimálne domácich, tak to bola príjemná prechádzka v uličkách osady, s posedením v tieni stromov na lavičke. Z diaľky mi konkurovala len mačka, ale tá zrejme čakala na obsluhu.

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu