reklama

Moravany nad Váhom - Sokolie skaly

Na ľavom brehu Váhu, pri ústí potoka Striebornica sa nachádza obec Moravany nad Váhom, ktorá patrí do okresu Piešťany.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

I pre menej zdatných v histórii je určite známy nález sošky ženy z mamutieho kla, nazvaná Moravianska venuša, ktorá pochádza približne z roku 22 800 pred Kristom

Môj zámer bol však turistický, z obce vedie turistické značenie na Sokolie skaly, ktoré sú súčasťou geomorfologického podcelku Považského Inovca, Krahulčie vrchy.

Zelené turistické značenie začína pri hlavnej ceste vedúcej do Piešťan, oproti miestnym potravinám.

Prechádza dedinou neďaleko kostola a pokračuje popri toku potoka.

Toto značenie ma povedie k vodnej nádrži Striebornica, odtiaľ budem pokračovať lesným náučným chodníkom až po smerovník Výtoky rázcestie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
miestny kostol
miestny kostol 
socha sv. Vendelína pri potoku Striebornica
socha sv. Vendelína pri potoku Striebornica 

Vodná nádrž Striebornica je vybudovaná na rovnomennom potoku Striebornica, v okolí sú postavené chaty. Navôkol nebolo nikoho, tak mi robila spoločnosť osamelá, mladá labuť.

Vodná nádrž Striebornica
Vodná nádrž Striebornica 
Obrázok blogu

Oproti vodnej nádrži je osadená tabuľa, obecného chráneného územia Barania zem. Predmetom ochrany je ochrana prirodzeného prostredia a prírodnej lokality.

Barania zem
Barania zem 

Nekonečnú asfaltovanú cestu mi spestrujú informačné tabule lesného náučného chodníka o faune a flóre územia a tiež pod lesom postavené rekreačné chatky.

chatky pod lesom
chatky pod lesom 

Prichádzam k smerovníku Výtoky rázcestie, odtiaľto sa napájam na zelené turistické značenie. Asfaltovaná cesta pokračuje ďalej až k smerovníku Výtoky rekreačné stredisko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tu sa značený chodník odkláňa do lesa.

rekreačné stredisko Výtoky
rekreačné stredisko Výtoky 

Lesným chodníkom s miernejším ako aj prudším stúpaním prichádzam k vrcholovým skalám Sokolia.

chodník lesom
chodník lesom 

Trasou je odbočenie k Veľkej a k Malej dolnosokolskej jaskyni. Jaskyne vytvorila presakujúca voda pozdĺž pukliny v celistvých vápencoch, priestory boli rozšírené pôsobením mrazov a zvetrávaním.

Veľká dolnosokolská jaskyňa
Veľká dolnosokolská jaskyňa 
Obrázok blogu
Malá dolnosokolská jaskyňa
Malá dolnosokolská jaskyňa 

Napriek výzve o nepoškodzovaní prírodnej pamiatky....

jaskynné maľby z roku 2017
jaskynné maľby z roku 2017 

Ďalej pokračujem hrebeňom Sokolých skál, miestami sa nachádzajú vyhliadkové miesta . Dovidieť až na hrad Tematín.

chodník vrcholom Sokolých skál
chodník vrcholom Sokolých skál 
výhľady
výhľady 
Obrázok blogu
hrad Tematín
hrad Tematín 

Prekvapilo ma pietne miesto na počesť horolezca Vladimíra Plulíka ktorý zahynul v Himalájach v roku 2008. V okolí sú zavesené modlitebné vlajky. Okrem výhľadov je tu lavička a tiež ohnisko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
pietne miesto
pietne miesto 
Obrázok blogu
modlitebná vlajočka
modlitebná vlajočka 

Po hrebeni schádzam k smerovníku Krahulčie vrchy a odtiaľto ma čaká rovnaká trasa späť.

Obrázok blogu

Natrafila som na zaujímavú knihu o Moravianskej venuši a o jej histórii.

https://www.moravany.sk/e_download.php?file=data/editor/16sk_1.pdf&original=Venusa.pdf

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu