reklama

Vtáčnik a Kláštorské skaly časť 2.

Z vrcholu Vtáčnika pokračujem červeným turistickým značením ku Kláštorným skalám. Chodník mierne klesá navôkol je bukový porast, miestami ešte poznačený nepriaznivými klimatickými podmienkami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
pokrútené buky
pokrútené buky 
Obrázok blogu

Predo mnou sa vynárajú andezitové skalné útvary tretieho najvyššieho vrchu v pohorí Vtáčnik, Kláštorskej skaly s nadmorskou výškou 1279 metrov.

Celé pohorie Vtáčnik predstavuje typické vulkanické pohorie tvorené andezitom.

Kláštorské skaly
Kláštorské skaly 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

V okolí Kláštorských skál taktiež rastú rôzne pokrútené buky.

buk v okolí Kláštorských skál
buk v okolí Kláštorských skál 

Od skál už pokračujem žltým turistickým značením, ktoré ma povedie až k smerovníku Horný dom.

Ešte miestami sa vynárajú menšie andezitové útvary. Chodník prudšie klesá, táto časť trasy spadá pod uzáveru v termíne 15.9 až 31.12.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
žlto značeným turistickým chodníkom
žlto značeným turistickým chodníkom 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Od smerovníka Horný dom ma čaká 5 km dlhá trasa asfaltovanou lesnou cestou z Bystričianskej do Gepňárovej doliny. Takéto trasy nemám rada, ale niekedy sa im nedá vyhnúť.

Horný dom
Horný dom 
Asfaltovaná cesta Bystričianskou dolinou
Asfaltovaná cesta Bystričianskou dolinou 

Spestrením cesty je Bystrický potok, ktorý preteká celou dolinou a tiež rôzne kvety kvitnúce navôkol.

potok Bystrica
potok Bystrica 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
kvitnúce okolie Bystričianskej doliny
kvitnúce okolie Bystričianskej doliny 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Cestou ma oslovila táto lavička, zamyslela som sa, je kde sa ponáhľať? Nie, nie je, tak som si na nej posedela v chládku pri potôčiku.

Obrázok blogu

Domov som si zobrala okrem krásnych zážitkov, fotografií, aj kytičku pre radosť.

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 077
  •  | 
  • Páči sa:  3 542x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu