reklama

Ošmek - Veľký Plešivec

Ošmek nie je odvodené od slova ošmeknúť, tu vás naozaj nik neošmekne. Je to osada, ktorá sa nachádza medzi obcami Podolie, okres Nové Mesto nad Váhom a Krajné v okrese Myjava.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Z kopaničiarskej osady Ošmek vedie modro značený turistický chodník na vrchol Veľkého Plešivca. Je to krátka trasa, niečo cez 3 kilometre, ktorá vedie lesom a neskôr krátky úsek „plešinou“ Plešivca.

Podstatne dlhšiu trasu som absolvovala vlani, výhľady z Plešivca neboli podľa mojich predstáv, tak som to skúsila teraz ešte raz.

https://simunekova.blog.sme.sk/c/507256/zo-sipkoveho-do-cachtic.html 

V lese bolo príjemne vlhko, trasou sa nevyskytli žiadne výhľady do okolia, až na „plešine“ Veľkého Plešivca.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
chodníkom z osady do lesa
chodníkom z osady do lesa 
lesná cesta
lesná cesta 
chodník vedie  popod stožiar
chodník vedie popod stožiar 
cestou na vrchol
cestou na vrchol 

Veľký Plešivec má nadmorskú výšku 484 metrov a je jedným z vrcholov Malých Karpát, časť Čachtické vrchy. Z jeho vrcholu je polkruhový výhľad na Považie.

vrchol Veľkého Plešivca
vrchol Veľkého Plešivca 

Tak ako v minulosti, ten výhľad nebol ani ďaleký a ani ostrý, tak mi nezostáva iná možnosť len sa pokúsiť oň nabudúce.

Výhľady

Obrázok blogu
Obrázok blogu
výhľad smerom na Čachtice
výhľad smerom na Čachtice 

Pár metrov od vrcholu je výhľad na Čachtický hrad.

v pozadí Čachtický hrad
v pozadí Čachtický hrad 

Možno po vzhliadnutí týchto fotografií si poviete, veď tam nie je nič zaujímavé, len cesta lesom a výhľady o ničom. Pokúsim sa tento pohľad napraviť malými detailami z trasy.

nasvietená bedľa vedľa lesnej cesty
nasvietená bedľa vedľa lesnej cesty 

Slnko presvitajúce cez lístie.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kvety a plody

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z veľkého Plešivca som zahliadla vodnú nádrž Čachtice. Leží na začiatku obce Čachtíce vedľa ovocných sadov. Svojou rozlohou nie je veľká, ale bolo zaujímavé sledovať lietajúci kŕdeľ lastovičiek a tiež neposednú vážku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Vodná nádrž Čachtice
Vodná nádrž Čachtice 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Výstup na Veľký Plešivec je nenáročný a vhodný aj pre rodiny s menšími deťmi, pričom sa dá skĺbiť turistika s inými aktivitami na okolí.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu