reklama

Súľovský hrad a Súľovské skaly – časť 2.

Z hradu pokračujem serpentínami na lúku pod hradom. Zábradlie, bez zábradlia, schody, kamene ale nádherné skaly navôkol.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
serpentíny z hradu
serpentíny z hradu 
Obrázok blogu

Vždy ma udivuje to, že kde majú tie stromy na tých skalách korene, čo ich tam drží.

Obrázok blogu

Z lúky pod hradom pokračujem červeným turistickým značením pod Roháč. Chodník je menej exponovaný ako smerom na hrad, sú tu stúpania i mierne klesania a viac vyhliadkových miest.

lúka pod hradom
lúka pod hradom 

Súľovské skaly sú Národnou prírodnou rezerváciou, jej počiatky siahajú do roku 1929. Jej výmera je 543, 23 ha sa 281,77 ha ochranného pásma. Jej prevažnú časť tvoria paleogénne zlepence. Okruhliaky vápencov, úlomky dolomitov, sú spojené vápnitým tmelom. Poveternostným vplyvom sa vyformovali z poddajných zlepencov rôzne skalné veže, ihly, brány.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Práve táto trasa ponúka najviac výhľadových miest na tieto umelecké diela prírody.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prichádzam pod Roháč, odtiaľto pokračujem zeleným turistickým značením do Roháčskeho sedla. Tu sa nachádzajú ďalšie prírodné výtvory. Čo pripomínajú? Na čo sa ktorý z nich podobá? Fantázii sa medze nekladú.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Toto je podľa mňa krava. Ale môže to byť aj čokoľvek iné.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ďalší vyhliadkový bod.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

V sedle sa nachádza altánok a kríž. Odtiaľto až po parkovisko na začiatku Súľova ma povedie modré turistické značenie. Odtiaľto už chodník mierne klesá.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na poslednej vyhliadke.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

 Prechod jesenným tunelom, korytom stekajúcej vody a potom ma čaká už len lúka nad dedinou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Posledný pohľad na skaly.Už ich v jesennom šate zrejme tento rok neuvidím. Tento turistický okruh nie je dlhý, je mierne náročný. Určite si naň treba vyčleniť viac času, lebo každá vyhliadka, každé zastavenie sa, navyšuje predpokladaný čas prechodu a tu je naozaj dôvod prečo sa zastaviť...

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu