reklama

Veľkouherecký turistický okruh časť 1. - Oselný vrch

Z Veľkých Uheriec, okres Partizánske, vedie náučný chodník, ktorý je súbežný so zeleným turistickým značením. Dĺžka trasy je vyše 18 kilometrov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Síce sa to nazýva okruh, ale východiskový bod nie je rovnaký s bodom ukončenia túry, takže tie kilometre sa značne predĺžia.

Je však možnosť začať tento okruh nie pri obecnom úrade, ale až pri Uhereckej priehrade, aj keď ani tu začiatok a koniec túry nie je rovnaký.

Aj keď celá trasa chodníka sa nachádza v severnej časti pohoria Tríbeč, nie je šanca tu zablúdiť, celá trasa je dobre označená.

Nádrž na konci obce Veľké Uherce je už pripravená na jarné vody, je čiastočne vypustená.

Veľkouherecká priehrada
Veľkouherecká priehrada 

Od priehrady pôjdem zeleným turistickým značením smerom na Oselný vrch. Po osadu Fatinovci vedie asfaltovaná cesta, ktorá je dosť nezáživná, aspoň že pohľad na jesene sfarbený les spestruje tento úsek.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
les vo farbách jesene
les vo farbách jesene 
osada Fatinovci
osada Fatinovci 

Odtiaľto ďalej vedie lesná cesta po smerovník Vojtechov. Celou dolinou tečie potok Drahožica, ktorý vteká do priehrady, preto aj táto dolina sa nazýva Drahožická.

lesná cesta Drahožickou dolinou
lesná cesta Drahožickou dolinou 
potok Drahožica
potok Drahožica 

Od smerovníka Vojtechov konečne vchádzam do lesa. Trasou mám môj obľúbený peň, keď som išla po tejto trase prvýkrát a uvidela som ho z diaľky, moja fantázia pracovala na plné obrátky. Je to medveď? Nie je?

chodník lesom
chodník lesom 
medveď
medveď 

Trasou chodníka je jedno vyhliadkové miesto s umiestnenými lavičkami. Tu je moja "kafepauza".

lavička na "kafepauzu"
lavička na "kafepauzu" 

 Výhľady

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z tohto miesta pokračujem lesnou cestou, po pár metroch sa odbočuje na chodník s výraznejším stúpaním.

lesný chodník
lesný chodník 

 Trasou vykúkalo pár muchotrávok ale jedlé hríby som, napriek vlhku ktoré panovalo v lese, nevidela.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
muchotrávka červená
muchotrávka červená 

Zo sedla Pod Oselným vrchom je ku skalám prudším stúpaním už len kúsok, je vidieť bralnaté kremencové končiare Oselného vrchu. Končiar vrchu má nadmorskú výšku 632 metrov.

kremence Oselného vrchu
kremence Oselného vrchu 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z vrcholu je kruhový výhľad do okolia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na Oselný vrch od priehrady je cca 5,5 kilometra a pohodlným tempom so zastávkami sa na vrchol dostaneme za 2 hodiny. Pod vrcholom je vybudované ohnisko so sedením . je to ideálne miesto na výlet s deťmi ktoré je možnosť spojiť s opekaním. Mňa však ešte čakali ešte ďalšie kilometre, odtiaľto budem pokračovať zeleným turistickým značením na Dobrolínske skaly a odtiaľ späť k priehrade.

posedenie s ohniskom
posedenie s ohniskom 
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu