reklama

Spomienky

V tieto dni viac spomíname na tých, ktorý už tu s nami nie sú. Na hroboch je množstvo kvetov, horiacich kahancov. Je to tak aj tento rok? Neviem, na hroboch svojich blízkych som bola už skôr. V mojich spomienkach sú však často...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Tak som si na nich zaspomínala aj v tom mojom „chráme“, ktorým je príroda. Na moju babku s dedkom, ako spoločne sedeli večerom na lavičke, držiac sa za ruky, ten obraz mám v živej pamäti.

Na môjho otca, aký bol šťastný, keď som ho zaviezla na miesta, kde sa narodil. Keď sme boli spolu na hríby a on našiel svojho prvého dubáka. Miloval hory, medzi horami sa narodil, prežil svoje detstvo, ale už od dospelosti žil na rovine. Viem že mu chýbali... Zrejme som po ňom.

Dožili sa dosť vysokého veku, ale svoju stopu vo mne zanechali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spomínam si v duchu aj na moju lásku, ktovie ako by bolo keby.... Ale to keby sa nekoná, tak radšej nesnívam...

Prechádzkou lesom premýšľam nad krásne sfarbenými listami stromov. Porovnávam tie listy so životom človeka.

Na jar sú to nesmelé púčiky vo svetlo zelených farbách. Aj človek keď sa narodí, nie je zaťažený ešte ničím, je to „čistý stôl“.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Neskôr rastie, vyvíja sa, v plnej sile je v dospelosti. Ako tie listy, cez leto už sú pevné, sýto zelené.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na sklonku života človeka už tá sila nie je, ale ešte môže dať veľa pekného svojim blízkym. Aj tie listy na jeseň sú slabšie , strácajú svoju sýtu zeleň, aby zožltli, sčerveneli a potešili nás svojou farebnosťou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

A keď listy opadajú, to je ich koniec, zhnednú, rozložia sa. Ale stále môžeme spomínať na ich krásne jesenné sfarbenie, alebo len ako na opadané sčerneté listy...

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Život človeka, je ako ten život listu... je na každom z nás, keď príde ten náš čas, aké zanecháme spomienky v srdci blízkych. Ja na nich spomínam v tých najkrajších farbách..

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu