reklama

Buchlov

Bolo hmlisté ráno a premýšľala som, či má vôbec význam niekde ísť. Moje váhanie však netrvalo dlho, veď sa idem prejsť, nechodím na turistiku len kvôli perfektným výhľadom a každé počasie má svoje čaro a hmla k jeseni patrí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Môj cieľ bol neďaleký kopec Buchlov, v pohorí Vtáčnik. Nie raz som bola na tomto kopčeku, trasu poznám, je to ojedinelý prípad, keď nechodím turistickým značením, ale zvážnicou z Hornoveskej doliny.

Trasa sa tým značne síce predĺži, ale na druhej strane môžem smelšie kráčať a viac sa obzerať po okolí. Zeleno značený turistický chodník vedie lesom, kde sú výruby, vyvrátené pne, viac blata a množstvo stekajúcich potôčikov.

Nad chatovou osadou slnko nesmelo osvetlovalo vrcholce hôr, nakoniec z hmlistého rána môže byť pekný slnečný deň.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
chatová osada v Hornoveskej doline
chatová osada v Hornoveskej doline 
zvážnica
zvážnica 
okolité lesy
okolité lesy 
výhľad zo zvážnice na Buchlov
výhľad zo zvážnice na Buchlov 

Prvé výhľady do dolín naznačovali, že v dolinách je inverzia, dúfala som, že sa udrží pokiaľ vyjdem na vrchol.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kde svietilo slnko tak bola modrá obloha a príjemne teplo. Listy stromov však už chytajú skôr farbu hrdze, aj keď lesy smrekovce rozjasňujú svojou žltou farbou a ďalšie ihličňany zelenou.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Senník ešte nie je naplnený, kamenný mužíci vedľa cesty sú tiež na svojich miestach.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Občas mi cestu pretne zelené turistické značenie, ale keď sa pozriem odkiaľ a kam smeruje, tak som rada, že som si vybrala túto dlhšiu trasu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prichádzam k smerovníku Zadná lúka a odtiaľto už pokračujem lesným chodníkom so žltým turistickým značením na vrchol Buchlova.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Zadná lúka, sedenie a ohnisko
Zadná lúka, sedenie a ohnisko 

Zadná lúka je hranicou Prírodná rezervácia Buchlov s 5. stupňom ochrany. Chodník sa kľukatí medzi stromami a machom obrastenými skalami, aby ma doviedol pod skalnatý vrchol Buchlova.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Hore na skaly sa ide úzkou štrbinou kde sú umiestnené tri krátke rebríky, ten spodný už nahrýzol zub času, je mierne prehrdzavený ale ešte ma udržal.

Obrázok blogu

Buchlov s nadmorskou výškou 1040 metrov, je bralnatý vrch v juhozápadnej časti pohoria Vtáčnik, nad obcou Horná Ves, okres Prievidza.

Inverzia sa udržala a z vrcholných andezitových skál Buchlova je zaujímavý kruhový výhľad do okolia.

bralnatý vrchol
bralnatý vrchol 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Vrcholový kríž
Vrcholový kríž 
Obrázok blogu
výhľad na Sladné skaly a Žarnov
výhľad na Sladné skaly a Žarnov 
v pozadí Malofatranský Kľak
v pozadí Malofatranský Kľak 
Obrázok blogu

Sú to miesta odkiaľ sa človeku ani nechce odísť, tak som sa na tomto krásnom mieste tiež zdržala ale všetko má svoj koniec, musím sa vrátiť, tak aspoň zakývam na pozdrav, možno zas nabudúce sa sem vrátim...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu