reklama

Z Iliavky na Vlčinec

Pri mojej poslednej túre na Vápeč ma upútali skaly na druhej strane doliny. Po návrate som si na mapách obzerala okolie, kade by sa dalo do tých skál dostať značenými chodníkmi. Našla som v nich trasu z Iliavky na Vlčinec.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Od nápadu nemám ďaleko k realizácii tak som si naplánovala výlet do tejto oblasti. Nakoľko je to krátky okruh, okruh je vždy pre mňa výhodou, tak som ho spojila s inými aktivitami.

Iliavka je menšia mestská časť mesta Ilava. Leží v horách, cestou do Iliavky je na oboch stranách údolia vystavané množstvo chát a chatičiek. Dolinou preteká potok Iliavka.

Táto časť Ilavy má aj zaujímavú históriu. V časoch keď Ilavu a okolie ovládli husiti, občania boli na ich strane a všemožne im pomáhali. Po porážke husitov Žigmundom Luxemburským, ten občanov potrestal tým, že mesto zrovnal so zemou. Ilavčania, ktorý prežili, sa stiahli do hôr a založili v horách Iliavku. Neskôr Žigmund povolil návrat obyvateľov a vystavanie mesta, no niektorý z nich už zostali v Iliavke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Iliavka má okolo 130 obyvateľov, nachádzajú sa tu aj pár starých, už neobývaných domov. Ktovie ako tu žili kedysi ich majitelia, čím sa živili, aký bol ich osud....

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
prameň pri potoku
prameň pri potoku 

Iliavka to však nie sú len staré domy sú tu aj novovybudované ale tie fotím zriedkavo, alebo len z väčšej vzdialenosti, nezasahujem ľuďom do ich súkromia.

Od hlavnej cesty začína modré turistické značenie ktoré ma dovedie lúkou pod kopec. Odtiaľ budem pokračovať miestnym značením na Vlčinec a ďalej k osade Smrčkovci.

pohľad späť na Iliavku
pohľad späť na Iliavku 

Lúkou sa nedá zablúdiť, po oboch stranách je elektrický ohradník, na lúke sa však pásla len jedna krava.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
výhľad na Iliavku spod lesa
výhľad na Iliavku spod lesa 

Terén miestnym značením je dosť prudko stúpajúci, na chodníku je hrubá vrstva lístia, tak kráčam opatrne. Premýšľam, prečo tento kopec dostal meno Vlčinec. Dúfam, že názov nie je odvodený z vlčieho brlohu, tu by som pred vlkmi neušla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Občas sú výhľady do doliny, vedie tu hlavná cesta medzi Ilavou a Hornou Porubou. Popri ceste sú učupené domčeky menších obcí.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
výstup na vrchol Vlčinca
výstup na vrchol Vlčinca 

Vlčinec je zalesnený skalný vrch v Strážovských vrhoch medzi Iliankou a Hornou Porubou. Má nadmorskú výšku 681,6 metrov. Pod vrcholom a tiež na vrchole je vybudované ohnisko. Tento krát vrcholová kniha nebola tak husto popísaná ako na Vápeči, posledný zápis bol tri dni starý, zrejme tento pekný kopec nie je tak často navštevovaný.

Obrázok blogu

Výhľady z Vlčinca.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pohľad späť na vrchol.

Obrázok blogu

Z vrcholu klesám lesným chodníkom k osade Smrčkovci.

lesný chodník z Vlčinca
lesný chodník z Vlčinca 

Osada Smrčkovci, obývané i neobývané domy.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z osady sa napájam na modré turistické značenie ktoré ma dovedie lúkami a lesom späť do Iliavky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ešte posledný pohľad na Vlčinec z lúky, potom už pridávam do kroku, začína poprchať ....

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 077
  •  | 
  • Páči sa:  3 542x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu