reklama

Žarnov

Na bralnatý vrchol Žarnova, v pohorí Vtáčnik, dovidím z balkóna a keď sa chcem len poprechádzať lesom a vyjsť za výhľadmi, nemám to ďaleko, preto sem chodím častejšie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Najkratší výstup na Žarnov je z Bridových štálov, ktoré patria pod obec Oslany. Ako už samotný názov napovedá štále, je to osada, ktorá má pár domov a leží pod Žarnovom.

Na štáloch ešte panuje ranné ticho, ktoré prerušuje len brechot psov ktorých som vyrušila zo sladkého snenia.

V pozadí Žarnov
V pozadí Žarnov 

Pohľad späť na osadu napovedá, že dnes by mohol byť slnečný deň.

Bridove štále
Bridove štále 
Obrázok blogu

Žlté turistické značenie vedie cez lúku nad osadou a neskôr lesom. Celá trasa je o stúpaní nahor aj keď nie je prudké občasný oddych maskujem fotografovaním.

lesnou cestou
lesnou cestou 
vyššia nadmorská výška a námraza v lese
vyššia nadmorská výška a námraza v lese 

Prichádzam k hranici prírodnej rezervácie Buchlov, jeho súčasťou je aj vrch Žarnov. Pod Žarnovom je rúbanisko, tak je na skaly čiastočný výhľad.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Žarnov 840 m.n.m
Žarnov 840 m.n.m 
Obrázok blogu

Zaujímavé je, že pokiaľ trasou bolo ako v neskorú jeseň, tu už vládne zima, aj keď je vrch ešte bez snehu, ale inovať zdobí konáriky, trávu, listy a kríky. Tak som zas neodolala tomu, aby som si pár záberov neodfotila.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prichádzam na sedlo pod Žarnovom, a už je tu vrcholové stúpanie, nie je dlhé, ale pokiaľ som sa dostala na vrchol, začal fúkať ľadový vietor ktorý dovial aj oblaky, tak tie výhľady nie sú podľa mojich predstáv.

na vrchole Žarnova
na vrchole Žarnova 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Výhľady navôkol.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Trochu primrznutá z vrcholu sa vraciam do závetria vysokých stromov a späť do Bridových štálov.

Trasa nie je náročná, skôr je vychádzková. Kto si chce predlžiť trasu cez Sladné skaly môže prejsť až na neďaleký Buchlov.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu