reklama

Klátova Nová Ves - Javorový vrch

Z obce Klátova Nová Ves, okres Partizánske, vedie žlté turistické značenie na Javorový vrch. Sneh sa po dažďoch stopil, tak to nebude už zimná, ale na pohľad skôr ako neskorojesenná prechádzka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Od hlavnej cesty, medzi obcami Klátova Nová Ves a Skýcov vedie žlté turistické značenie. Je to asfaltovaná cesta a keď prídete po troch kilometroch k horárni Cibajky, mysliac si, že konečne vkročíte do lesa, ten asfalt pokračuje ďalej

Takúto trasu nemám veľmi rada, ale zas, keď je mokro a blatisto, tak to má výhodu.

horáreň Cibajky
horáreň Cibajky 

Od horárne značený chodník vedie stromoradím a neskôr popri starej vápenke. O nej som popísala bližšie v nasledovnom blogu.

https://simunekova.blog.sme.sk/c/532890/klatova-nova-ves-turisticko-naucny-chodnik-cast-1.html

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
stromoradie
stromoradie 
križovatka ciest
križovatka ciest 
stará vápenka
stará vápenka 
pomník padlého partizána
pomník padlého partizána 

Lesná asfaltovaná cesta sa kľukatí horou, sú tu pozostatky po ťažbe dreva. Prichádzam ku chate po ľavej strane sú výrazné skaly, od tejto chaty sa tá cesta stráca na kvalite, ale stále je to pre moje nohy tvrdé podložie.

lesnou asfaltkou
lesnou asfaltkou 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
chata
chata 
skalné útvary
skalné útvary 
Obrázok blogu
pohľad do lesa
pohľad do lesa 

Na rozbitej ceste sú primrznuté kaluže, je to už vyššia nadmorská výška a začína jemne padať mrznúci dážď. Našťastie to netrvá dlho.

zamrznuté kaluže
zamrznuté kaluže 

Ľad vytvára rôzne obrazce.

Obrázok blogu

Konečne odbočujem na vedľajšiu, už podstatne užšiu cestu, hlboko v doline sa kľukatí Onžiarsky potôčik.

Onžiarsky potok
Onžiarsky potok 

Prichádzam ku kamennej stavbe Onžiar je tu vybudované ohnisko a sedenie, o tejto stavbe , jej pôvode som sa dočítala, že partizáni ,počas SNP, pre prípad napadnutia v Skýcove, mali pripravené bunkre v okolitých horách – Pod Javorovým vrchom – Onžiar. Ale či je to tento bunker, to netuším.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
kamenná stavba
kamenná stavba 
Obrázok blogu

Čo som tam našla, tak to bol „veselý kamienok“.

Deti maľujú takéto kamene a ukladajú ich na rôzne miesta, s tým, že kto ho nájde, ho má premiestniť, je to pre deti dobrodružstvo, ale aj mňa kamienok potešil.

veselý kamienok
veselý kamienok 

Odtiaľto je na Javorový vrch už len kúsok, samozrejme cesta lesom bez výhľadov.

chodník lesom
chodník lesom 

Blízo vrcholu sú medzi stromami obmedzené výhľady, teraz ich naviac obmedzovalo aj počasie.

obmedzené výhľady pod vrcholom
obmedzené výhľady pod vrcholom 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Javorový vrch s nadmorskou výškou 731 metrov sa nachádza na hlavnom hrebeni pohoria Tríbeč.

Vrchol Javorového vrchu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Možno si poviete, veď je to len kopa skál... Áno, ale aj Chopok je len kopa skál... Podstatné je to, že som sa prešla v prírode, aj keď bez výhľadov, bez snehu, bez iných atrakcií, ale aj tak to bol pekný deň.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 064
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu