reklama

Keď cesta je cieľ... 5

V poslednom čase sa mi zapáčili rôzne neoznačené chodníky, ktoré ma zavedú na ešte nepoznané miesta. Niekedy je to s pointu, keď ma takáto cestička dovedie na známe miesta, ale nemusí to tak byť...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Na takýchto túlačkách platí len jedno, vedieť sa aj vrátiť.

Zapáčil sa mi kostolík nad obcou Klátova Nová Ves, časť Sádok. Minule bolo krásne hmlisto, dnes to vyzerá na jasnejší deň.

kostol Panny Márie Kráľovnej anjelov
kostol Panny Márie Kráľovnej anjelov 

Teraz si vyberám inú lesnú cestu, smer približne viem, tak ma snáď k nemu aj dovedie. Je to cesta lesom, stromy síce ešte bez šatu, ale vtáčiky veselo štebocú, je to náznak prichádzajúcej jari. Radi si so mnou pohrávajú pokiaľ na ne zaostrím fotoaparát, tak už štebocú niekde inde.

cesta lesom
cesta lesom 
kvitnúca lieska
kvitnúca lieska 
sýkorka
sýkorka 
brhlík
brhlík 

Pri ceste stojí altánok, je to dobré miesto na rannú kávovú pauzu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Vo vnútri je nakreslená zaujímavá mapka so smermi na jednotlivých križovatkách lesných ciest. Je to výborná pomôcka neoznačenými cestami.

Cesta ma doviedla k prvej križovatke. Rastú tu skupinky rôzne pokrútených dubov, ďalej sa prechádza kúsok lesom a potom už len výstup na vrchol.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Hore briežkom na Vres.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vres s nadmorskou výškou 485 metrov je skalnatý kopec v severnej časti pohoria Tríbeč. Vrcholové skalnaté časti sú porastené vresom, zrejme podľa nej je pomenovaný aj tento kopec.

Vrchol Vresu
Vrchol Vresu 

Vrchol a výhľady navôkol.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
trs vresu
trs vresu 

V okolí sú listnaté stromy, väčšinou duby, ktoré sú rôzne pokrútené a pokryté machom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pekných výhľadov a hlavne zaujímavých stromov nikdy nie je dosť, preto sa vraciam cez vrcholy Trniny a Kozlicu. Tieto miesta už poznám, tak nadobúdam istotu, že sa v tomto Tríbečskom pohorí v tento deň nestratím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Trniny a Kozlica.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ešte krátky oddych pri kostolíku, bol to pekný vydarený deň, do týchto miest sa ešte určite vrátim. Možno to bude zas inou trasou.

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu