reklama

Deravé skaly - Kamenná brána

Brána nemusí byť len drevená či železná, sú aj kamenné brány, práve táto Kamenná brána bola mojim cieľom na ďalšej potulke v našom okrese.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Kamenná brána sa nachádzajú v pohorí Tríbeč, v katastri obce Brodzany, okres Partizánske.

Natrafila som na tento prírodný úkaz náhodou, ale je lepšie raz vidieť ako stokrát čítať. Dobre, možno to nie je stokrát, je to dosť neopozeraná lokalita, nevedie sem označený turistický chodník, tak nie je veľmi ani známa.

Vychádzam z obce Brodzany modrým turistickým značením ktoré ma povedie až do sedla Plešovica. Ráno je ešte námraza, ale deň by mal byť slnečný. Prechádzam popri lúke, neskôr cez Brodziansky potok a ďalej lesnou cestou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
ranná lúka
ranná lúka 
cesta do lesa
cesta do lesa 
Brodziansky potok
Brodziansky potok 

Predpoveď počasia naozaj nesklamala, pokiaľ som prišla do Sedla Plešovica bol už slnkom zaliaty deň.

cesta lesom
cesta lesom 

Pri mohutnom dube je vytvorené sedenie spolu s ohniskom, dobré miesto na rannú kávu. Odtiaľto naznačuje smer ku Kamennej bráne smerovka a taktiež farebne označené kamene popri chodníku.

dub v sedle Plešovica
dub v sedle Plešovica 
smer Kamenna Brána
smer Kamenna Brána 
farebné označenie chodníka
farebné označenie chodníka 

Miestami sú tu aj zeleno biele značky, ich význam neviem, nie sú to turistické a ani značenie náučného chodníka, možno je to len miestna iniciatíva ale v každom prípade pomôžu v orientácii.

smer Kamenna brána
smer Kamenna brána 

Celá trasa je dobre označená, aj tak som tesne pred Kamennou bránou mierne blúdila, očakávala som, že bránu budem vidieť, ale ona nebola v mojom zornom poli. K tej bráne treba zísť, nakoľko je pod úrovňou terénu. Našťastie je tam vybudované reťazové istenie čo uľahčilo zostup k bráne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
pri Kamennej bráne
pri Kamennej bráne 

Tento pomerne zriedkavý geologický útvar, Deravé skaly, alebo Kamenná brána, ležia v pohorí Tríbeč, v CHKO Ponitrie v nadmorskej výške 468 metrov.

Kamenna brána a okolie.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu