reklama

Kopanica - Skále

V mapách je vyznačený ďalší zaujímavý skalný útvar, Kopanica. To je však jeho oficiálny názov, pre domácich je to Skále. Nie skalie či skaly, ako by som si myslela, neviem či je to miestne nárečie, ale skratka Skále.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Nakoľko to nie je veľmi vzdialené od Kamennej brány, tak si tam urobím zachádzku. Sledujem značenú cestu ku Kamennej bráne ale opačným smerom.

Chodník ma vedie cez les. Ten je už vplyvom slnečných lúčov pekne pruhovaný, takéto lesy mám najradšej, Okrem spevavcov mi prebehli cez chodník srnky, ale boli prirýchle a rýchlo sa aj stratili medzi stromami.

pruhovaný les
pruhovaný les 

Skalný hrebeň je vidieť už z chodníka a za chvíľu je krátka odbočka na hrebeň Kopanica.

skalný hrebeň z chodníka
skalný hrebeň z chodníka 
odbočka na Skále
odbočka na Skále 

Kopanica je skalnatý vrch v pohorí Tríbeč, s nadmorskou výškou 523 metrov, v katastri obce Veľký Klíž, okres Partizánske

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vrchol je zarastený a je obmedzený výhľad. Zaujímavé sú však skupinky rôzne pokrútených dubov a tiež aj machom obrastené skaly.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obmedzený výhľad.

Obrázok blogu

Skaly a stromy na vrchole.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z diaľky bolo počuť pílenie a búchanie, myslela som si, že v tejto lokalite sa tiež uskutočňuje ťažba, ale bol to omyl. Na neďalekom kopci Chotenovec je vo výstavbe rozhľadňa. V akom štádiu sa nachádza to sa pôjdem pozrieť nabudúce.

https://rrkstto.sk/2021/02/nova-rozhladna-nad-klizskym-hradistom/

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu