reklama

Lov na nutrie.

Nie taký naozajstný, je to len lov fotoaparátom.Neďaleko obce Skačany, okres Partizánske, sa nachádza na Trstinovom potoku malý rybník, kde žije kolónia nutrie riečnej (Myocastor coypus).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Nutriu riečnu nazývajú aj bobrom bahenným. Od bobra ho odlišuje dlhý a tenký chvost. Charakteristickým znakom sú jeho oranžové až červené hryzáky. Na Slovensku je to invazívny druh, jeho domovom je južná Amerika. Žije v kolóniach a prebýva vo vyhĺbených norách na brehu, kŕmi sa najmä rastlinou potravou, ktorú si pridržiava prednými labkami.

Jej chov sa v Európe sa rozšíril v minulosti pre záujem o jej kožušinu, postupne sa dopyt po nej znížil a tým aj zanikol domáci chov týchto zvierat.

K rybníku sa dostaneme krátkou prechádzkou od kostola ďalej po hlavnej ceste k miestnej škole, kde odbočíme vpravo na cyklotrasu. Popri cyklotrase je malá kaplnka, po ľavej strane sa nachádza rybník.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri rybníku je vybudované sedenie. Hneď ako vás nutrie zaregistrujú už sú aj na brehu. Sú naučené na kŕmenie a ľudí sa neboja.

Aj ja som im priniesla nakrájanú mrkvu a jablká, veď potrebujú aj vitamíny, ale mrkva im chutila viac, keď ju schrumali a to dlho ani netrvalo, potom už boli aj tie jablká dobré. Kvôli potrave sa občas aj poklbčili.

Za odmenu sa nechali aj fotografovať, horšie to bolo, keď sa krmivo spotrebovalo a oni sa ho aj hlasito domáhali.

rybník
rybník 
Obrázok blogu

Hoci prichádzam potichu, už ma zaregistrovali a plávajú oproti

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prichádzali ako trestná výprava, ešte že ich nebolo viac, zrejme by som pred nimi ušla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Hrozivo oranžové hryzáky.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pokiaľ bola potrava, boli celkom milé, nedali sa rušiť fotoaparátom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Chceli by ste kožušinu z takéhoto milého zvieratka? Ja nie...

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Rybníček je vhodným miestom na výlet aj pre rodiny s malými deťmi, avšak treba dávať pozor a radšej sa vyhnúť kŕmeniu z ruky. V rybníku je zákaz rybolovu a ďalšie obmedzenia, o ktorých nás informuje tabuľa. Ale hlavne nemali by sme za sebou zanechávať žiadne odpadky, aby toto miesto zostalo také pekné a čisté aké bolo dnes.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu