reklama

Keď cesta je cieľ... 14.

Po dlhšom hľadaní v mapách v rámci nášho okresu som našla pár skalnatých výbežkov v oblasti, kde nie sú turistické trasy a na niektoré ani žiadna lesná cesta nevedie. Či sa mi podarí dostať sa k nim je však otázne, ale je to však

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Zastavujem na hranici, ktorú neprekročím a vchádzam do lesa.

hranica okresu
hranica okresu 

Neďaleko okraja lesa som natrafila na tento starý bunker, neviem pôvod, ktovie či jeho vznik sa nedatuje ešte z čias SNP, vtedy v tejto oblasti pôsobila partizánska brigáda.

bunker
bunker 

Zaujal ma kopček vpravo, Prostredný vrch, brzdila ma húština malinčia po výrube, ale nakoniec som sa dopracovala na vrchol. Zo zarasteného vrcholu nie je výhľad.

Prostredný vrch
Prostredný vrch 

Pár briezok a vrcholový kameň.

Obrázok blogu

Smerom dolu sa spúšťam cez výrub na lesnú cestu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Lesná cesta ma doviedla k seníku a ku krmelcom. Je tu tiež akási stará drevená stavba, z ktorej zostali len pozostatky. Tu niekde by sa mal nachádzať aj skalnatý bočný hrebeň kopca Bralá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
seník
seník 
Obrázok blogu

Sú tu rôzne popadané stromy a pne obrastené machom a neďaleko seníka nachádzam aj skaly a výhľadové miesta.

Obrázok blogu
k vyhliadke
k vyhliadke 

Kde sa vlastne nachádzam? Na rozhraní okresov Partizánske a Zlaté Moravce v Skýcovskej vrchovine v časti Skalky, je to vlastne aj skalolezecká oblasť, ale túto možnosť ja nevyužívam.

výhľad
výhľad 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Odtiaľto sa presúvam cestou a necestou na ďalší vrchol a to na Bralá, s nadmorskou výškou 557 metrov, kde vrchol je označený len kôpkou kameňa.

Bralá, vrchol
Bralá, vrchol 

Pohorie Tríbeč, pod ktoré spadá aj Skýcovská vrchovina je charakteristické kremencovými skalkami, odtiaľto pokračujem na ďalšiu

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu