reklama

Malá Ostrá

Kopec Ostrá poznám, nachádza sa vo Veľkej Fatre, na moje prekvapenie som v pohorí Tríbeč našla jej menšiu sestru, Malú Ostrú. Bola som na ňu zvedavá, čo majú spoločné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Na Malú Ostrú sa môžeme dostať z obce Klížske Hradište, v okrese Partizánske, ale určite tam vedú aj iné cesty. Ja som si zvolila túto, lebo som sa nachádzala na okolí. Je to celkom krátka trasa, cesta na vrchol meria 2,5 km.

Ak by sme však hľadali klasické turistické značenie, tak sem žiadne nevedie, až na pár smerovníkov ktoré zrejme vytvorili miestny turisti.

Za tieto si naozaj zaslúžia pochvalu, že nemysleli len na domácich, ale aj na nás cezpoľných.

miestne smerovníky
miestne smerovníky 

Od miestneho kostola si treba vybrať smer na štadion, vedie sem asfaltovaná cesta, neodbočíme však ku štadionu, ale pokračujeme ďalej. Niečo vyššie vľavo sa nachádza smerovka do lesa na Malú Ostrú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
asfaltovaná cesta
asfaltovaná cesta 

Je to príjemná lesná cesta, okolo sa zelenie jarná tráva.

cesta lesom
cesta lesom 
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Predo mnou sa objavila brána, už som si myslela, že tu budem končiť, ale nie dvierka boli otvorené takže pokračujem ďalej.

ohrada s bránou
ohrada s bránou 

Pokračujem ďalejj lesom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na ľavej strane vidieť nevysoký hrebeň a toto by mala byť zrejme Malá Ostrá. Aj keď hrebeň nie je vysoko, tu som pochopila prečo tento kopček s nadmorskou výškou 472 metrov volajú Ostrá. Ten výstup je dosť ostrý, aj keď našťastie nie dlhý.

v pozadí hrebeň Malej Ostrej
v pozadí hrebeň Malej Ostrej 

Naklonenou rovinou smerom na vrchol.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Celý vrchol je kamenistý, rastú tu staré pokrútené duby a ponúka aj výhľady do okolia.

Vrchol Malej Ostrej
Vrchol Malej Ostrej 
Výhľady
Výhľady 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vrcholové staré duby.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Je to miesto, kde sa určite ešte vrátim.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 079
  •  | 
  • Páči sa:  3 555x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu