reklama

Keď cesta je cieľ...18.

O vrchoch Hlaváčov a Rudica sa veľa nedočítame. Našla som ich náhodne v mapách nachádzajú sa katastri obce Kolačno, okres  Partizánske.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Tieto nevysoké kopčeky Hlaváčov 478 m.n.m a Rudica 437 m.n.m, sú ďalšie kremencové hôrky v pohorí Tríbeč ktoré upútali moju pozornosť. Z oboch , respektívne nie z vrcholu, ale z ich bočného hrebeňa sú obmedzené výhľady, plus Hlaváčov ponúka ďalší bónus a to neveľkú jaskyňu.

Vraciam sa na mne už známe miesto do obce Kolačno a odtiaľto lesnými cestami, chodníkmi i bez chodníkov, krížom cez les sa pokúsim dostať k mojim cieľom. Podarí sa? Vopred nikdy neviem, o to je to zaujímavejšie.

lesná cesta
lesná cesta 

Aj v týchto lesoch je ťažba, ale v tejto doline sú vyťažené stromy sú mladšie a zdravšie, takže fantázia nemusí pracovať, upútala ma však krásna oranžová farba tohto pňa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
žiarivo oranžová farba pňa
žiarivo oranžová farba pňa 
zelený peň
zelený peň 

Dolinou tečie potôčik a začína kvitnúť záružlie močiarne.

potôčik
potôčik 
záružlie močiarne
záružlie močiarne 
Obrázok blogu

Krmidla pre zver, senníky a poľovné posedy akosi patria k sebe. Predstava, že poľovník s flintou chodí po lese a striehne na zver, je naivná. Je iná doba, pekne si sadne na posed a keď sa zver príde nakŕmiť tak si vyberie svoj cieľ, aké pohodlné....

posed
posed 
senník
senník 

Prechádzam križovatkami lesných ciest, zvádza ma tá lepšia ale mám určitý smer, tak pokračujem tou menej vychodenou a keď v vidím obďaleč kopec a skaly, tak si to nasmerujem krížom.

križovatka lesných ciest
križovatka lesných ciest 

Lesom stúpam ku skalám, tu sa už zelenie tráva a kvitnú prvosienky.

cestou necestou
cestou necestou 
prvosienka jarná
prvosienka jarná 
Obrázok blogu

Skaly, teda neveľké kremencové skalky, obchádzam ich okolo až som natrafila na neveľkú jaskyňu, možno by sa dalo do nej ľahnúť ale postaviť sa určite nie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
skaly Hlaváčova
skaly Hlaváčova 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
jaskynka pod skalou
jaskynka pod skalou 
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Výhľady z vrcholu skál nie sú, až keď odchádzam smerom na Rudicu je obmedzený výhľad na okolité kopčeky.

výhľady
výhľady 
Obrázok blogu

Vrchol Rudice je zarastený, vyskytujú sa tu obrastené skalky s machom. Nižšie je vyhliadkový bod tiež s obmedzeným výhľadom.

Rudica
Rudica 
výhľad z Rudice
výhľad z Rudice 
Obrázok blogu

Značne naklonenou rovinou sa spúšťam dolu do údolia .Skalky, pokrútené stromy, kvietky vždy je dôvod sa na chvíľu zastaviť.

smerom do údolia
smerom do údolia 
Obrázok blogu
kvietky na skale
kvietky na skale 
vykrútené stromy
vykrútené stromy 
rohatý peň
rohatý peň 
vtáčia čerešňa v rozkvete
vtáčia čerešňa v rozkvete 

 Bol to pre mňa ďalší nepoznaný kút v našom okrese, už tých nepoznaných nie je veľa, ale určite ešte niečo zas nájdem.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu