reklama

Čipčie

Medzi  menej známe turistické ciele v Lúčanskej Malej Fatre nad obcou Turie, v okrese Žilina, patrí vrch Čipčie s nadmorskou výškou 926 metrov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Od obecného úradu v obci, na vrchol vedie modré turistické značenie, smerom dolu sa pokračuje od smerovníka Nad zadným, žltým turistickým značením. Celý okruh je dlhý necelých 7 kilometrov,

kostol sv. Michala v obci Turie
kostol sv. Michala v obci Turie 
obecný úrad
obecný úrad 

Bočnou ulicou sa dostávam na lúky, odkiaľ je výhľad na obec.

výhľad späť na obec Turie
výhľad späť na obec Turie 
Rajecká dolina
Rajecká dolina 
smer k lesu
smer k lesu 

Značenie odbočuje k miestnemu kameňolomu, ktorý už je zrejme opustený a nefunkčný, je to taká jazva na výhľade do Rajeckej doliny.

kameňolom
kameňolom 

Nad kameňolomom sa cesty rozchádzajú žltá vedie nad kameňolom, ale tá moja, modrá, pokračuje miernym stúpaním okrajom lesa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chodník pokračuje medzi krásne urastenými smrekmi. Pásy výrubov sú vysadené mladými stromčekmi, čo vidieť naozaj zriedka. Každý stromček má farebný vrcholec, neviem, či je to niečo také, aby zver mladé stromčeky neobžierala, alebo je to poistka voči dvojnohej zvery, ktorá rada svoje záhradky skrášľuje práve stromčekmi z lesa.

medzi ihličňanmi
medzi ihličňanmi 
Obrázok blogu

Neskôr sa les ihličňanov zmenil na mladý bukový les a stúpanie začalo byť prudšie. Terén je dosť mokrý, je blatisto, sú to zrejme miesta, kde je mokro aj vtedy, keď inde je sucho.

bučina
bučina 
Obrázok blogu

Pod vrcholom sa začínajú čiastočne odkrývať výhľady do Rajeckej doliny. Je tu už viac skál a pokrútených stromov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Výhľady.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Trasa na vrchol a čiastočné výhľady.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vrchol a vrcholová kniha, tento krát, keďže som tu prvý krát, tak so zápisom. Už si len sadnúť na lavičku, naliať si kávu z termosky a kochať sa výhľadmi.

vrchol Čipčia
vrchol Čipčia 
vrchol a vrcholová kniha
vrchol a vrcholová kniha 
sedenie s výhľadom
sedenie s výhľadom 
výhľady
výhľady 
Obrázok blogu

Aj keď je pekné počasie, príjemne slnečno, je čas na návrat, pokračujem zostupovou trasou kde pri smerovníku Nad Zadným pokračujem žltým značením.

Trasou medzi mladým a hustým porastom si tlieskam, tu mám najväčšie obavy pred zverou. Nevytlieskala som žiadnu, ale omnoho príjemnejšie mi bolo keď som znova vstúpila do lesa.

smerom späť
smerom späť 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
cestou lesom
cestou lesom 
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Chodník ma zaviedol späť nad kameňolom a tu sa znova pripájam na modré turistické značenie, dedina je už na dohľad.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
chodník ku kameňolomu
chodník ku kameňolomu 

Bol to pekný jarný deň...

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu