reklama

Záruby

Najvyšším vrcholom Malých Karpát sú Záruby s nadmorskou výškou 768 metrov. Je viac možností výstupu na vrchol, ale najviac je frekventovaná trasa zo Smoleníc.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Trasu zo Smoleníc som si zvolila aj ja. Od parkoviska pri miestnom kostole uličkou prechádzam modrým turistickým značením k známemu Smolenickému zámku.

kostol Narodenia Panny Márie
kostol Narodenia Panny Márie 

Hoci som bola v Smoleniciach viac krát, ešte sa mi nepodarilo absolvovať prehliadku, buď to bolo mimo sezóny a cez leto sa mi stala taká nehoda cestou z parku na prehliadku som kdesi vytratila rúško. Smola ale tento krát mám iný plán, Záruby. Tak aspoň pohľad na zámok.

Smolenický zámok
Smolenický zámok 

Chodníkom sa dostávam k zámockému parku, upútalo ma tu sedenie vytvorené zo spíleného stromu a tiež vyrezávané srdce, dobrý nápad ako využiť pozostatok po výrube.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
zámocký park
zámocký park 
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Lesná cesta ma dovedie až k smerovníku Klauža a pokračovať budem žltým značením až k Havranej skale. Listy stromov a tiež tráva je ešte jarno zelená, stúpanie je mierne.

lesnou cestou
lesnou cestou 
Obrázok blogu

Žlto značený chodník je už viac kamenistý tráva ustupuje medvediemu cesnaku. Onedlho je na dohľad Havrania skala s nadmorskou výškou 554 metrov. Prešla som si tento skalnatý hrebeň, pod ňou lány medvedieho cesnaku, v okolí kvitne chochlačka, výhľady síce nie sú podľa mojich predstáv, ale takto to počasie zariadilo.

skalnatý terén
skalnatý terén 
chodník cesnakovým lesom na Havraniu skalu
chodník cesnakovým lesom na Havraniu skalu 

Havrania skala.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
pod Havranou skalou
pod Havranou skalou 

Výhľady z Havranej skaly.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Odtiaľto pokračujem už červeným turistickým značením cesnakovým lesom na vrchol Havranica. Z tohto bodu nie sú vyhliadky len havran tu sedí a pokiaľ ho neodveje vietor tak aj bude.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
na Havranicu
na Havranicu 
havran na Havranici
havran na Havranici 

Jediné mierne klesanie je z Havranice smerom na Záruby aby sa zas stúpalo na vrchol. Sú tu rôzne povykrúcané a hrčkavé stromy a naskytol sa aj jeden obmedzený výhľad na vrtule veterných elektrární v Cérovej.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prichádzam na hranicu Národnej prírodnej rezervácie Záruby, vyhlásenej v roku 1984 na rozlohe 299,99 ha ktorá zahŕňa rovnomenný vrch, ktorý je najvyšší v Malých Karpatoch.

Obrázok blogu

Cestou na vrchol skalnatým hrebeňom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vrchol je zarastený, nachádza sa tu smerovník i drevený kríž, ale už je dosť v biednom stave, vietor sa pohráva s jeho zlomenou časťou.

Záruby - vrchol
Záruby - vrchol 
Obrázok blogu
obmedzený výhľad
obmedzený výhľad 

Záruby sú obľúbeným turistickým cieľom, ráno som išla trasou sama, ale cestou späť už stretávam viac turistov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Okolie Smoleníc je poprepletané značenými chodníkmi a taktiež je tu aj náučný chodník, každý si môže vybrať podľa možností a kondície, trasy nie sú exponované, určite sa ešte do tejto oblasti vrátim a možno sa mi podarí konečne si pozrieť aj interiér Smolenického zámku.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu