reklama

Hájiček

Na okraji obce Trstín, v okrese Trnava, sa nachádza pútnicke miesto Hájiček.  Pár krát som išla okolo tejto lokality, upútal ma kostolík na miernom briežku medzi stromami, tak som sa zastavila si to obzrieť z blíza.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Od miestneho cintorína vedie k pútnickemu miestu Hájiček cestička. Z vyvýšeniny vidieť časť obce ako aj miestny kameňolom.

Trstín
Trstín 
Miestny lom
Miestny lom 
vstup do areálu Hájička
vstup do areálu Hájička 

Neskororománsky kostolík z roku 1245 bol farským kostolom Nádaša, Trstína, až do postavenia kostola sv. Petra a Pavla v obci, v polovici 18. storočia, po tomto sa stáva Hájiček pútnickým miestom. Nádaš je pôvodný názov obce.

kostol Panny Marie, Hájiček
kostol Panny Marie, Hájiček 
Obrázok blogu

Súčasťou pútnickeho miesta je aj krížová cesta z roku 1923. Jednotlivé súsošia a reliéfy sú vyhotovené z pieskovca. Vysoké stromy, upravené okolie vrátane lavičiek vytvárajú priestor na nerušené rozjímanie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Krížová cesta a súsošia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Hájiček, je taká malá oáza pokoja.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu