reklama

hrad Uhrovec

Nie je to moja prvá návšteva tohto hradu a dúfam že ani posledná, ale v niečom je výnimočná, nikdy som nebola na Uhrovskom hrade na sklonku dňa, až teraz.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Pamätám si však na to, že fotografovaniu vzdoroval. Prvý krát, keď som ho navštívila, tak som si zabudla dať do fotoaparátu pamäťovú kartu. Moja druhá návšteva skončila tiež neslávne, kvôli nečistote na objektíve.

Ale odvtedy sme sa už zmierili, teda dávam si na fotovýbavu väčší pozor.

Niečo v krátkosti o hrade.

Trenčiansky župan Báš mal rozsiahle majetky v okolí Uhrovca, tak sa rozhodol v 60. rokoch 13 storočia na bočnom hrebeni Nitrických vrchov, neďaleko Uhrovského Podhradia, postaviť hrad.

Neskôr mal hrad viacerých vlastníkov medzi nich patril Matúš Čák, po jeho smrti hrad bol vo vlastníctve kráľa Karola Róberta. Od roku 1389 ho vlastnil Stibor zo Stiboríc po smrti Stibora mladšieho patril hrad kráľovne Barbare, neskôr ho vlastnili Pongrácovci zo sv. Mikuláša a ďalší.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Posledným vlastníkom hradu bol Zayovci. Nakoľko v hrade nesídlili, využíval sa ako väznica. V júli 1848 bol hrad podpálený a začal pustnúť.

O záchranu a obnovu hradu sa od roku 2015 stará Občianske združenie Hrad Uhrovec.

Najkratšou trasou vedúcou na hrad je z obce Uhrovské Podhradie, zeleným turistickým značením.

Pre porovnanie postupu prác na hrade, blogy z roku 2014 a 2017.

https://simunekova.blog.sme.sk/c/369944/po-hradoch-9-uhrovsky-hrad.html

https://simunekova.blog.sme.sk/c/463561/po-hradoch-31-uhrovsky-hrad.html

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Stmieva sa, je najvyšší čas na návrat.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 076
  •  | 
  • Páči sa:  3 535x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu