reklama

Bradlo

Nie je Bradlo ako Bradlo. Tento krát to nebude najvyšší vrch Myjavskej pahorkatiny, ale maloplošné chránené územie v katastri obce Ľutov, v okrese Bánovce nad Bebravou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Z obce Dubníčka, okres Bánovce nad Bebravou nás povedie modré turistická značenie až po hranicu Národnej prírodnej rezervácie Bradlo. Ďalej budeme pokračovať vyšľapaným, ale neoznačeným chodníkom k vrcholu. Trasa na vrchol s výhľadmi je 4,5 km dlhá s miernym stúpaním.

uličkami obce Dubnička
uličkami obce Dubnička 
lesná cesta
lesná cesta 
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vchádzame na územie Národnej prírodnej rezervácie Bradlo s 5. stupňom ochrany, ktoré sa nachádza v južnej časti Strážovských vrchov, má rozlohu 97,67 ha. Predmetom ochrany sú xerotermná vegetácia, vzácne horské a dealpínske druhy rastlín na mezozoickom podklade, bučiny, dúbravy a lesostepné spoločenstvá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Najvyšší bod je vo výške 574 metrov nad morom, trasou sú dva výhľadové body. A to na Bánoveckú dolinu a Považský Inovec.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

 Z najvyššieho bodu je výhľad na na masív Kňaží Stôl.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Už tu som vedela, že do tejto oblasti sa ešte musím vrátiť, možno to bude prístup z inej strany, tieto kopčeky ma očarili.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 064
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu