reklama

Trebichava – Kňaží stôl – Bradlo

Od slov k činom som nikdy nemala ďaleko, tak som si vyhliadla zas inú trasu na Bradlo, teraz cez Kňaží stôl, na ktorom som minule nebola.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Trebichava je malá dedinka v okrese Bánovce nad Bebravou, tiež jedna z tých z ktorých cesty ďalej nevedú. Leží v tkz Slatinskej brázde, obkolesená Strážovskými vrchmi, cez obec preteká potôčik.

Obrázok blogu
uličkou obce
uličkou obce 

Ale aj z tejto dedinky vedie cesta ďalej, len sa musíme pustiť po nej pešo. Vedie tu zelené turistické značenie do Trebichovskeho sedla, pod Kňaží stôl.

Na konci obce sa nachádza danielia obora, ktoré som vyrušila zvončekmi, tak odkiaľ prišli tadiaľ aj odchádzali.

vyplašené daniele
vyplašené daniele 
pohľad späť do dedinky
pohľad späť do dedinky 

Chodník z obce vedie okrajom lúky, je príjemne pod mrakom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
lúka nad obcou
lúka nad obcou 
Obrázok blogu

Neskôr vchádzam do miešaného lesa, v ktorom prevládajú ihličnaté stromy. Chodník je príjemný, s miernym stúpaním až do Trebichovského sedla.

chodník lesom
chodník lesom 

V Trebichovskom sedle je označený prístupový chodník na Kňaží stôl. Tu je už chodník stúpajúci, ale to je normálne, do nadmorskej výšky 637 metrov treba vyšľapať. Na vrchole je prvý obmedzený výhľad ale pokračuje sa chodníkom cez vrchol, ako keby naspäť do dediny a tam je už výhľad otvorený.

označenie odbočky
označenie odbočky 

Územie Kňaží stôl, je Národná prírodná rezervácia od roku 1988, na rozlohe 88 ha. Predmetom ochrany sú ukážky prirodzených bučín, xerotermných dúbrav, stepných a lesostepných spoločenstiev Strážovských vrchov s chránenými a ohrozenými druhmi rastlín (aj z čeľade vstavačovitých) a živočíchov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
prvý výhľad
prvý výhľad 
strom s hubovým klobúčikom
strom s hubovým klobúčikom 
chodník vrcholom
chodník vrcholom 
Obrázok blogu
vrchol a vyhliadky
vrchol a vyhliadky 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z vyhliadky sa vraciam do sedla a pokračujem modrým turistickým značením na Bradlo.

vrcholom späť na značenú trasu
vrcholom späť na značenú trasu 

Zaujímavé je že prechádzam krajom viacerých Národných prírodných rezervácií a to Udrina, Ľutovský Drieňovec, aby som prišla do prírodnej rezervácie Bradlo.

chodník s modrým turistickým značením
chodník s modrým turistickým značením 

Z turistickej značky na vrchol je pre mňa už známy chodníček, posedela som si na vyhliadke s lavičkou, mráčiky ustúpili a vraciam sa späť rovnakou trasou.

Bradlo a vyhliadky
Bradlo a vyhliadky 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu