reklama

Okolie Banskej Štiavnice časť 1.

Okolie Banskej Štiavnice je husto popretkávané značenými turistickými chodníkmi a tiež náučnými chodníkmi. Poznám mnohé z nich, ale v každom období vedia niečim novým prekvapiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Mojim cieľom bol Tanád po červenom turistickom značení, od sedla Červená studňa.

Tak sa nazýva aj neďaleký tajch ležiaci nad Banskou Štiavnicou, je to ideálne miesto na začiatok túry, miesto, kde sa dá aj zaparkovať.

Slnko sa ešte len prebúdzalo, osvetľovalo lúky zlatými farbami. Na nepokosených lúkach kvitne v tomto období množstvo rôznych lúčnych kvetov.

Už hneď z rána mi bolo jasné, že to teplo prinieslo aj opar a fotografie nebudú čisté a ostré, ale nie vždy ide len o fotografie, aj keď tie pekné potešia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obdivujúc ako keby pozlátené lúky a okolité Štiavnické vrchy, som vošla do lesa. Aj tu sfarbovali prvé lúče stromy do zlatova.

Obrázok blogu

Ďalšia vyhliadka na Banskú Štiavnicu je Paradajsu, jeho výška je 938 metrov a je druhým najvyšším vrchom pohoria po Sitne. Je tu umiestnený kríž a pekné vyhliadky, teda keď nie je opar.

Obrázok blogu

Výhľady z Paradajsu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z Paradajsu sa dostávam cez les na ďalšiu odlesnenú časť, Predné Rosniarky. Je tu inštalovaný kamenný kruh pripomínajúci malý Stonehenge. Tak isto sú tu vyhliadky na mesto a okolie.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
výhľad na kalváriu
výhľad na kalváriu 
v pozadí Sitno
v pozadí Sitno 
Tanád
Tanád 

Chodníkom cez lúku sa dostávam do lesa , miestami sú čiastočné výhľady. Všade navôkol to kvitne...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Horný Hodrušský tajch
Horný Hodrušský tajch 
Obrázok blogu

Vrchol Tanádu. Tanád má nadmorskú výšku 938 metrov, zo skalnatého vrcholu nie sú výhľady. Radí sa medzi tretí najvyšší vrch pohoria.

Obrázok blogu
obmedzený výhľad
obmedzený výhľad 

Odtiaľto mám tiež viac možností na návrat, pokračujem žltým turistickým značením, ktoré pokračuje do obce Horná Roveň, ja sa však odpojím a budem pokračovať Náučným chodníkom po žile Terézia. Ale o tom v ďalšej časti.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu