reklama

Okolie Banskej Štiavnice časť 2.

Z Tanádu späť na sedlo Červená studňa pokračujem žlto označeným turistickým chodníkom, z ktorého sa odpojím na Náučný chodník Milana Kapustu po žile Terézia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Žlto označený turistický chodník je prudšie klesajúci a vedie ihličnatým lesom. Tu si treba dávať pozor kedy sa odpojiť vľavo, nakoľko značenie náučného chodníka je o pár metrov ďalej.

žlto značený turistický chodník
žlto značený turistický chodník 

Počiatky ťažby zlata a striebra v regióne Banskej Štiavnice spadajú ešte do obdobia keltského osídlenia, mali povrchový a pripovrchový charakter.

Najzápadnejšou zlato-striebornou rudnou žilou z hlavných rudných žíl je žila Terézia. Asi 5 km dlhá žila sa tiahne od obce Banská Belá až po Windšachtu v obci Štiavnické Bane.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hlavným motívom náučného chodníka je banská činnosť a jej vplyv na krajinu . Náučný chodník má 16 informačných tabúľ, so zaujímavými informáciami o baníctve, ako aj o vplyve na krajinu a rastlinstvo. Samozrejme som prešla len časť náučného chodníka, ktorý ma zaujal, niekedy si naplánujem ho prejsť celý. Trasa nie je dlhá meria niečo cez 6 kilometrov.

trasa náučného chodníka
trasa náučného chodníka 
Obrázok blogu

Miesto kde vychádza rudná žila na povrch.

Obrázok blogu

Prichádzam k tajchu Ottergrund. Patrí do skupiny menších tajchov, jeho prvenstvo je v tom, že je najvyššie položený. Bol postavený v roku 1751, ako energetický zdroj pre pomerne vzdialené šachty v okolí starého jazera Klinger, tiež ako zdroj pohonnej vody pre štôlňu Šchmidterinn ako aj pre šachtu Weiden, slúžilaj ako zdroj pitnej vody.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po vybudovaní nového tajchu Klinger stratil tajch Ottergrund opodstatnenie ako zdroj vody pre pohon banských strojov. Od tajchu je výhľad na mesto.

tajch Ottergrund
tajch Ottergrund 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
výhľad na kalváriu a Banskú Štiavnicu
výhľad na kalváriu a Banskú Štiavnicu 
Obrázok blogu

Som pri tomto tajchu prvý krát, ale určite nie naposledy. Pri tajchu stojí zaujímavá lavička s postavami Sládkoviča a jeho Maríny.

Obrázok blogu

Neďaleko tajchu som objavila vlčí bôb v rôznych farbách, ktorý sa vynímal v letnej zeleni, pre fotografa nádhera ale myslím si, že nielen pre fotografa, posúďte. Týmto kvetom som sa potešila viac, ako keby som našla zlatonosnú žilu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ešte posledné výhľady na mesto.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po chvíli vychádzam na lúku kde som ráno začínala , lúčne kvety mi robia spoločnosť ale nie dlho, slnko pripeká a ja sa pôjdem zas inde schladiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
lúka a vrch Šobov
lúka a vrch Šobov 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu