reklama

Haluzická tiesňava

Videli ste už tropický prales? Že ešte nie? Ja tiež nie, ale v mojich predstavách vyzerá presne tak, ako Haluzická tiesňava.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ako posledný bod programu v Haluziciach som si nechala práve tiesňavu. Slnko už bolo vyššie, začal ďalší horúci letný deň a tiesňava je ideálnym miestom kde sa dá pred ním schovať.

Tiesňava vznikla erozívnou činnosťou Haluzického potoka, jej dlžka je asi jeden kilometer a steny siahajú do výšky 50 metrov. V najširšej časti má približne 200 metrov.

Zaujímavosťou je aj to, že sa neustále mení a prehlbuje, zároveň ohrozuje aj kostolík ktorý stojí nad tiesňavou. Časť obranného múru sa už zosypala do rokliny..

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Haluzická tiesňava bola v roku 1963 vyhlásená za Prírodnú pamiatku so štvrtým stupňom ochrany.

V tiesňave nájdeme väčšie, či menšie vodopádiky, hrádze. Sú tu umiestnené informačné tabule s informáciami o technických pamiatkach o faune a flóre tiesňavy, vedie tu lesný náučný chodník.

Ale vždy je to lepšie vidieť ako čítať, tak poďte sa cez tiesňavu poprechádzať.

vyšlapaný chodník lúkou ku tiesňave
vyšlapaný chodník lúkou ku tiesňave 
chodníkom a schodíkmi sa schádza k potoku
chodníkom a schodíkmi sa schádza k potoku 
Obrázok blogu

Haluzická tiesňava.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu