reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

reklama

len tak

Čas sa nedá vrátiť

Irena Šimuneková

Čas sa nedá vrátiť

Milujem moje vnúčence, sú to moje malé zlatíčka, päť drobcov a jeden už dospelák. Trávim s nimi toľko času, koľko sa dá. Roky veľmi rýchlo utekajú, nechcem premeškať  čas keď sú ešte bábätká, keď vstupujú do škôlky , do školy, či do dospelosti.

  • 29. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 477x
  • 0
Jarno-letné

Irena Šimuneková

Jarno-letné

Neviem ako nazvať toto obdobie, jarné? Letné? Kalendár síce ukazuje to prvé, ale teplomer našepkáva,  že sa nemám riadiť podľa kalendára. Tak ho nazvem jarno-letným obdobím,  nech sú obidvaja spokojní. Dnes bol krásny slnečný deň, rozjasnieva sa aj u mňa,  vykročila so šťastnou nohou a dúfam, že to tak aj zostane.

  • 25. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 239x
  • 1
Rodič, odvodené od slova porodil.

Irena Šimuneková

Rodič, odvodené od slova porodil.

Dnes bol teplý a slnečný deň, ako keby sme zo zimy skočili hneď do leta. Pod oknom mi kvitnú púpavy, mladý krík forsythie je obsypaný kvetmi. Hlúčik rozjarených detí ide zo školy.

  • 18. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 959x
  • 0
Čas

Irena Šimuneková

Čas

Skoré vstávanie, ranná káva a dlhá cesta predo mnou. Dávam si časovú rezervu, ktorá sa však mojimi rannými rituálmi dosť skracuje, nevadí, zavčasu ráno sú cesty prázdne, pôjdem rýchlejšie. Spomaľujú ma len všadeprítomné výtlky, mierne pribrzdím pred dedinkami, veď ešte zrejme domáci dospávajú, je deň voľná a chladné ráno. Všade je pusto a prázdno, ešte aj tá pesnička v rádiu je taká pomalá, uspávajúca.

  • 14. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 354x
  • 3
Spomienky

Irena Šimuneková

Spomienky

Dnes som videla jednu svadobnú fotku spred päťdesiatich rokov. Zlatá svadba, je ich stále menej. Iný životný štýl, nie riešenie, ale útek od problémov. Spomenula som si na svojich starých rodičov, boli spolu vyše šesťdesiatpäť rokov. Už ich niet, ale veľmi rada na nich spomínam.

  • 6. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 557x
  • 1
reklama
Jarno.zimná

Irena Šimuneková

Jarno.zimná

Predlžený víkend končí, za tie štyri dni sa vystriedalo slnko, dážď ale aj sneh.  Dnes som si urobila pár hodín voľna pre seba, prešla som sa po neďalekom okolí. Voda v rieke dosť stúpla, na cestách boli zostatky blata, ktoré včera stekalo z polí. Je akýsi divný rok...

  • 1. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 252x
  • 1
Len tak...

Irena Šimuneková

Len tak...

Predlžený víkend, dokonca štyri dni voľna, síce počasie ma neláka von, ale aj to je pozitívne. Rozhodla som sa tieto dni voľna venovať tomu čo som zanedbala, zušľachtiť si bývanie, telo a ducha. Samozrejme ešte poplniť zmeškané pracovné povinnosti, urobiť si predstih do najbližších dní.

  • 30. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 490x
  • 2
Jarné pohľady

Irena Šimuneková

Jarné pohľady

Podľa kalendára síce už máme jar, ale počasie tomu nenasvedčuje. Bolo síce aj pár pekných dní, ale prebúdzajúcu sa prírodu miestami prikryla zas biela snehová perina. Príprava na sviatočné chvíle je väčšinou spojené aj s jarný upratovaním v domácnostiach, aby všetko voňalo čistotou, jarou, čistíme, zdobíme. A práve tá prichádzajú jar odkrýva všetko to, čo bolo prikryté pod čistým bielym snehom.

  • 27. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 389x
  • 4
Už je tu...

Irena Šimuneková

Už je tu...

Prišlo, už je tu!!! Jar. Oficiálne podľa kalendára, 20.marec je prvý jarný deň. Túžobne som ho očakávala, táto zima sa mi zdala tento rok už pridlhá. Boli aj pekné zimné dni, sneh a mráz, aj hmlisté počasie malo svoje čaro, ale predsa len ten ranný štebot vtákov, jasná obloha a slnečné lúče mi chýbali.

  • 20. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 447x
  • 0
Za zelenou...

Irena Šimuneková

Za zelenou...

Minulý víkend to už vyzeralo že prichádza očakávaná jar. Príroda sa pomaličky prebúdzala, snehu už v nižších polohách nebolo. Prezerala som archívne fotky z minulých rokov, jarné kvietky, sviežu zeleň stromov. Ale zima ešte z posledných síl riadne zaútočila...

  • 16. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 305x
  • 0
reklama
Vaše telefonáty ma otravujú

Irena Šimuneková

Vaše telefonáty ma otravujú

Ráno si pravidelne uvarím kávu, otvorím si aktuality, niečo si prečítam. Také ranná preberanie sa do nového dňa. Zrazu začal vyzváňať telefón. Kto to môže byť takto zavčasu?

  • 12. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 466x
  • 5
Dnešný deň

Irena Šimuneková

Dnešný deň

Niekedy nevnímam aký je deň, občas mi ujdú sviatky priateľov či rodiny, čo ma neskôr veľmi mrzí. O to viac som sa dnes ráno potešila virtuálnej pohľadnici, s pekným prianím k MDŽ. Bolo to veľmi milé a hneď bol môj deň krajší.

  • 8. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 330x
  • 2
Nie je dôležité zvíťaziť

Irena Šimuneková

Nie je dôležité zvíťaziť

Buchlov -  je to bralnatý vrch nad obcou Horná Ves, v juhovýchodnej časti pohoria Vtáčnik. Lákal ma už dávnejšie pri mojich cestách a sľubovala som si že raz..., myslela som si, že ten čas už nastal,  bola príjemná víkendová sobota. Musím však hneď na začiatku prezradiť, že to finále odkladám na neskôr.

  • 4. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 438x
  • 2
Hráli jsme kličkovanou,vždyť to znáš...

Irena Šimuneková

Hráli jsme kličkovanou,vždyť to znáš...

Dnešné ráno ma príjemne prekvapilo peknou námrazou. Vonku bolo jasno, bielo a vykúkalo slnko. Neskoro mi však došiel fakt, že musím ísť s autom. Časovo by som síce stíhala, až na to, že som nerátala s tým, že budem desať minút škriabať sklá, aby som aspoň ako tak cez ne videla. Zapnutím motora sa mi spúšťa aj prehrávač, tak som sa celkom v dobrej nálade pustila na cesty.

  • 21. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 042x
  • 5
Nedeľná prechádzka

Irena Šimuneková

Nedeľná prechádzka

Dnes som pochodila po okolí, taký dvojfázový tréning, čo sa málokedy vydarí. ale počasie prialo a nemala som iné povinnosti. Už sa sneh topí i keď ešte hlásia ďalšie sneženie, ale zima už je zrejme na ústupe. Cez deň aj vykúkalo slnko, miestami aj obloha bola modrá,  už nie je tá typická šedivosť minulých dní.

  • 17. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 454x
  • 0
reklama
Muránskou planinou

Irena Šimuneková

Muránskou planinou

Zraz ráno o siedmej a čaká nás zimný prechod Muránskou planinou. Tento rok sa usporiadal už XXXV ročník. Prekvapilo ma množstvo ľudí ktorí sa rozhodli tráviť dnešný deň v prírode. Pešiaci ako aj lyžiari s bežkami, mladší, starší, známy i neznámy. Registrovaných okolo 650 osôb a plus množstvo neregistrovaných na tento prechod.

  • 9. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 423x
  • 6
Na cestách

Irena Šimuneková

Na cestách

Dlho očakávaný víkend, už sa zdalo, že plánovaná akcia sa nevydarí. Sypúca sa nádielka snehu vyzerala hrozivo. Zapadnuté, neprejazdné cesty, popadané stromy, bohato napadalo snehu.

  • 8. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 409x
  • 0
Privolávanie jari

Irena Šimuneková

Privolávanie jari

Dnes bol pochmúrny deň, po snehu zostali len ostrovčeky. Nemyslím si že zima už skončila, určite ešte pár týždňov potrvá. Mám rada aj toto ročné obdobie, hlavne keď je všetko biele navôkol, treští mráz. V tieto dni si najviac uvedomujem, že mi chýba slnko, aj keby bolo len také zubaté.

  • 6. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 531x
  • 2
Banská Štiavnica zas inak

Irena Šimuneková

Banská Štiavnica zas inak

Rada sa vraciam na miesta  ktoré ma niečím oslovili, vždy nachádzam v nich niečo nové, ešte neobjavené. Iný pohľad, niečo, čo som si predtým nevšimla,  v inom ročnom období, slnkom zaliate, alebo keď je zamračené, či sneh.

  • 2. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 137x
  • 10
Zimné radovánky

Irena Šimuneková

Zimné radovánky

Ráno som sa prebudila, pozrela cez okno. Krása, snehu nasypalo dosť, padal od včera poobedia a zrejme aj v noci.  Vysadené ihličňany  ledva nesú nádielku snehu. Všade krásne, čisto, bielo, len pár ľudí sa ponáhľa do práce. Ranná pohoda, uvarila som si kávu a v tom mi hlavou prebleskla myšlienka, veď ja mám tento týždeň službu!!!!

  • 28. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 446x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu