potulky-zimnou-krajinou

Potulky zimnou krajinou

Zima prichádza nesmelými krokmi.  Sneh tu ešte nemáme, ale neďaleko už príroda odpočíva pod snehovou perinou. Zurčiaci potôčik ešte nezamrzol, ale už má zopár ľadových zvončekov. Tak nám tu vítaj zima.

13.12.2018 o 22:20 | Karma článku: 1,45 | Prečítané:  228x | Diskusia: 4 príspevky
jesenny-farebny-sen

Jesenný farebný sen

Triedim, upravujem, zmenšujem, archívujem. Mravenčia práca s fotografiami,  ale aj potešenie z pohľadu na farebné jesenné listy. Jeseň odchádza a prichádza zima...  Čistá, biela, mrazivá. Končí farebný sen.

13.12.2018 o 21:17 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  96x | Diskusia: 2 príspevky
prechadzka-jesenou-kolacno-partizanske
Irena Simunekova

Prechádzka jeseňou Kolačno – Partizánske.

Tieto šedivé, upršané dni sa konečne venujem fotografiam. Vytriediť, zmenšiť, zálohovať, nekonečný príbeh. Pri tejto mojej činnosti som natrafila na jednu zložku jesenných fotografií z kratšej túry po okolí.

3.12.2018 o 18:51 | Karma článku: 1,45 | Prečítané:  350x | Diskusia: 2 príspevky
tatransky-ladovy-dom

Tatranský ľadový dóm

Už po šiestykrát sa na Hrebienku otvoril Tatranský ľadový dóm. Tento rok je najväčší od svojich začiatkov. Z 225 ton ľadu  16  sochárov pod vedením Adama Bakoša vytvorilo unikátne dielo.

1.12.2018 o 12:29 | Karma článku: 2,47 | Prečítané:  898x | Diskusia: 19 príspevkov
naucny-chodnik-strbske-pleso
Irena Simunekova

Náučný chodník Štrbské pleso.

Sú krátke dni, zostáva mi do odchodu tak tri hodiny ako ich využiť? Rozhodnutie padlo, prechádzka náučným chodníkom Štrbské pleso.

30.11.2018 o 13:59 | Karma článku: 10,01 | Prečítané:  14115x | Diskusia: 9 príspevkov
Irena Simunekova

Vážený čitateľ môjho blogu.

Každý z nás ktorý uverejňuje svoje články či fotografie sa poteší spätnej väzbe.  Či sú pochvalné alebo aj kritické. Pochvalné poteší a to kritické núti človeka zamyslieť sa nad kritikou, so snahou zlepšiť sa.

28.11.2018 o 13:50 | Karma článku: 2,17 | Prečítané:  696x | Diskusia: 6 príspevkov
jesenne-perlicky

Jesenné perličky

Zahmlená daždivá jeseň tiež má svoje čaro, kúzli perličky na lúkach. Náhrdelníky pavučín, vyzdobené suché traviny ale aj posledné kvietky sú posiate perličkami. Ale keď vyjde slnko,čaro perličiek zmizne.

26.11.2018 o 17:34 | Karma článku: 1,00 | Prečítané:  206x | Diskusia: 1 príspevok
biele-male-karpaty-rozhladna-na-velkej-homoli

Biele Malé Karpaty – rozhľadňa na Veľkej Homoli

V minulosti som už bola v oblasti rozhľadne, ale nakoľko bolo už nebezpečné vyjsť na ňu, tak som ju obišla. Dočítala som sa však, že je obnovená, teda nanovo postavená, tak som sa rozhodla, že sa tam pôjdem pozrieť.…

25.11.2018 o 14:02 | Karma článku: 2,09 | Prečítané:  542x | Diskusia: 5 príspevkov
cestou-necestou-na-velky-lysec

Cestou necestou na Veľký Lysec

Veľký Lysec sa nachádza v pohorí Tríbeč, vypína nad obcami Kostoľany pod Tríbečom a Velčice. Jeho kamenistý vrchol som videla aj z hradu Gýmeš, tak som sa rozhodla, že sa tam pôjdem pozrieť.

23.11.2018 o 20:27 | Karma článku: 1,34 | Prečítané:  445x | Diskusia: 2 príspevky
studeny-hrad-a-gymes-z-jelenca-tip-na-vylet

Studený hrad a Gýmeš z Jelenca - tip na výlet

V minulosti som už bola na týchto dvoch hradoch, ale išla som z opačnej strany z Kostolian pod Tríbečom, tento krát som sa rozhodla že si urobím taký krátky turistický okruh z dedinky Jelenec.

23.11.2018 o 17:00 | Karma článku: 2,02 | Prečítané:  467x | Diskusia: 3 príspevky
kalvaria-v-banskej-stiavnici-po-rekonstrukcii

Kalvária v Banskej Štiavnici po rekonštrukcii

Štiavnická kalvária patrí medzi najkrajšie barokové kalvárie v Európe. Bola postavená v rokoch 1745-1751. Z iniciatívy dobrovolníkov sa začala v roku 2008 jej rekonštrukcia a 12.10.2018 sa ukončila jej hlavná etapa.…

19.11.2018 o 22:08 | Karma článku: 1,54 | Prečítané:  540x | Diskusia: 4 príspevky
od-cervenej-studne-okolo-hodrusskych-tajchov
Irena Simunekova

Od Červenej studne, okolo Hodrušských tajchov.

Zapáčilo sa mi pri svojich túlačkách v okolí Banskej Štiavnice vychádzať zo sedla Červená studňa. Vyhliadla som si okruh na Hadovú, okolo Hodrušských tajchov a späť na sedlo.

16.11.2018 o 19:56 | Karma článku: 2,11 | Prečítané:  557x | Diskusia: 6 príspevkov
naucnym-chodnikom-glanzenberg-tip-na-vylet

Náučným chodníkom Glanzenberg - tip na výlet

Náučný chodník Glanzenberg je ďalším zaujímavým chodníkom v okolí Banskej Štiavnice. Okruh chodníka môžeme absolvovať z troch miest a to: z  námestia sv Trojice cez Vodárenskú ulicu, zo sedla Červená studňa…

15.11.2018 o 21:45 | Karma článku: 1,47 | Prečítané:  510x | Diskusia: 4 príspevky
lucenie

Lúčenie...

Šum vetra, padajúce lístie... zimný čas prichádza. Pár posledných listov sa drží  konárov... ešte nie, ešte nechceme odísť. Ale nadišiel čas, čas lúčenia, vietor odvieva listy a ich tajomstvá.

13.11.2018 o 15:46 | Karma článku: 10,01 | Prečítané:  7375x | Diskusia: 4 príspevky
geologicko-naucny-chodnik-paradajs-tanad
Irena Simunekova

Geologicko-náučný chodník Paradajs, Tanád.

V poslednom čase ma upútali náučné chodníky. Nie sú dlhé, informačné tabule nás oboznámia s výskytom rastlín, živočíchov ako aj históriou daného regiónu a dajú sa skombinovaťs ďalšími aktivitami.

12.11.2018 o 21:51 | Karma článku: 1,48 | Prečítané:  384x | Diskusia: 6 príspevkov
tip-na-vylet-gavurky

Tip na výlet - Gavurky

Natrafila som na článok opisujúci „Gavurky“  a pár fotografií. Už dlhšie som plánovala, že keď sa ocitnem v okolí Dobrej Nivy že tam pôjdem.

5.11.2018 o 18:04 | Karma článku: 2,06 | Prečítané:  637x | Diskusia: 2 príspevky
naucny-chodnik-demian

Náučný chodník Demian

Pekné neskoro jesenné počasie ma lákalo do prírody. Zvolila som si oblasť do ktorej by som chcela ísť a vyhľadávala aktivity na okolí. Oslovil ma náučný chodník Demian.

5.11.2018 o 12:37 | Karma článku: 2,30 | Prečítané:  354x | Diskusia: 2 príspevky
fragmenty-jesene

Fragmenty jesene

Je tu, krásna, farebná... Jej krása sa skladá z maličkostí, z farebných listov, odkvitajúcej trávy, jesenných plodov. Stačí len spomaliť, všímať si.

17.10.2018 o 20:47 | Karma článku: 2,65 | Prečítané:  327x | Diskusia: 6 príspevkov
rozhladna-na-malom-lubine

Rozhľadňa na Malom Lubíne

Už dlhšie mám pripravený malý okruh v okolí dedinky Chalmová. Dočítala som sa aj o novej rozhľadni, ktorá je postavená na neveľkom kopci  Malý Lubín a to rozhodlo.

28.9.2018 o 21:01 | Karma článku: 1,73 | Prečítané:  367x | Diskusia: 4 príspevky
velkouherecky-turisticky-okruh-cast-druha-dobrolinske-skaly

Veľkouherecký turistický okruh - časť druhá Dobrolínske skaly

Na Oselnom vrchu som sa trocha zdržala, výhľady mi nedovolili odísť. Chodí sem málo turistov, celou cestou som nikoho nestretla, čo je naozaj škoda že tento krásny kút milovníci hôr neobjavili.

26.9.2018 o 21:23 | Karma článku: 1,77 | Prečítané:  287x | Diskusia: 2 príspevky